בעלי עסקים-מרגישים תקועים? איך מאמנים את "שריר המכירות"

עליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית, מסבירה בטור אישי, איך יוצאים לדרך חדשה מהדשדוש בעסק, ותחושת היאוש

הרבה לקוחות עסקיים מרגישים תקועים בעסק? מדשדשים  בקושי סוגרים את החודש? מיואשים ולא ישנים בלילה? למה? כי השוטף שוטף אותם.
בכתבה הקודמת- ניהול עסק? הגדלת מחזורים? הגדלת שורת הרווח? איך עושים את זה נכון, דיברתי על איך להעלות את האנרגיה ולהתחיל את היום בתשוקה. הפעם אני רוצה לספר לכם איך בעל עסק שהיה מיואש מהעסק על סף סגירה, החל בתהליך ליווי שבאמצעותו, הוא התחיל לעבוד ע"פ מערכת יעדי מכירה, לנהל שגרות עבודה, ולהעלות את שורת הרווח בדוח רווח והפסד שלו.
כמובן שתהליך זה הוביל אותו לתזרים מזומנים חיובי, ולהפחתת ניצול מסגרת האשראי בחשבון הבנק שלו. כאשר התחלנו לייצר עודפים תכננו טבלת פירעון ההלוואות, שהוא לקח במשך השנים כדי לגשר על הפערים בתזרים המזומנים, אחרת הוא לא היה שורד. (הבנקים אכן עוזרים שצריך אותם, רק חשוב לזכור שלקחת הלוואות זה פשוט וקל – השאלה היא איך מחזירים אותם).

• ובכן האם זה קסם? התשובה היא לא

ברגע שבעל העסק לוקח אחריות ומחויב לתהליך לווי העסקי, השינוי מתחיל להתרחש בצעדים קטנים שמצטברים לצעדי ענק, וכך הוא מגיע  למקום שנותן לו בטחון ושקט נפשי, שמאפשרים לו לבצע את הפעולות המתוכננות. 


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


בכדי לגבש תכנית פעולה אסטרטגית, על בעל העסק להבין שיש מספר פעולות שעליו לבצע מיד עם תחילת התהליך. יוזמה, מכירות, שגרות ניהול, הבנת המספרים של העסק, ניהול דוח גבייה, וניהול תשלום לספקים. אנחנו פורטים את כל הנושאים האלה לפעולות שעלינו לבצע באופן יומיומי. 

• אם גם אתם רוצים תתחילו מיד לטפל בנקודות הבאות

מכירות: הגדירו יעדי מכירה ובצעו פעולות במשך היום על מנת לעמוד ביעדים ואף לעבור אותם.
תיאום פגישות: שת"פ עם בעלי מקצוע נוספים, כך ניתן לעזור אחד לשני בגידול במכירות. נהלו את שגרות העבודה והקפידו להיות קנאים לזמן שלכם. נהלו דוח גבייה מלקוחות. לאחר שמכרנו חשוב לדעת להביא את הכסף. עקבו אחרי המספרים של העסק כל חודש במטרה לבדוק מה ההכנסות ממכירות ומה עלות המכר. יוזמה יוזמה: לא לחכות למגיב שיגיעו אלינו, עלינו לבצע פעולות שיכניסו תנועה לעסק שלנו.
אין מאושרת ממני לשמוע את הלקוחות שלי מדווחים לי בסוף כל יום, כמה הם מסופקים שעמדו ביעדי המכירה, וכמה הם הולכים להיות עוד יותר מאושרים שהמספרים משתקפים בחשבון הבנק.