בעלי כלבים! זהירות מחיידק הברוצלה המסוכן

השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזהירים את הציבור: בבית גידול לכלבים נמצאה נגיעות בחיידק ברוצלה המסוכן לאדם ולכלבים

בבית גידול של כלבים גזעיים בצפון, התגלו מספר כלבים מגזעים שונים הנגועים במחלת ברוצלה קאניס. מחלה זו מסוכנת הן לבעלי החיים והן לאדם. מדובר בחיידק הגורם להפלות, פגיעה בפוריות וכן עלול לפגוע בפרקים ומערכות גוף נוספות בכלבים.
החיידק אף מועבר לאדם (זואונוטי). על כן, משרד החקלאות הוציא צו הסגר למקום, הקובע כי אין להוציא את הכלבים מהמתקן או להכניס אליו כלבים חדשים עד לסיום בירור רפואי.
על פי החשד, למרות צו ההסגר האוסר על הוצאת כלבים מהכלבייה, בעלים של חלק מהכלבים הוציאם מהמקום, תוך הפרה של הצו. מדובר בכ-90 כלבים מסוג שיצ'ו.
במשרד החקלאות מציינים כי כלבים אלו טרם נבדקו, מצבם הבריאותי או סטטוס הנגיעות במחלה אינם ידועים. על כן קורא המשרד לציבור שלא לקנות או לאמץ כלבים מגזע שיצ'ו מבלי לוודא את מצבם הרפואי. נוסף על כך, מומחי המשרד ממליצים לבצע בדיקת דם (סרולוגיה) טרם קניית כלב מסוג זה, לשם הבטחת בריאותכם ובריאות בני ביתכם.
כל היודע דבר על מקום הימצאותם של אותם כלבי שיצ'ו מתבקש להודיע ללשכה הווטרינרית הסמוכה למקום מגוריו.
ממשרד החקלאות מציינים כי הטיפול בכלבים חיוביים לברוצלה הוא בהתאם להמלצות משרד החקלאות האמריקאי (USDA). כלבים חיוביים לברוצלה יחויבו בעיקור/סירוס וטיפול אנטיביוטי, ויוכלו להיות מועברים לבתים חדשים רק לאחר הטיפול במחלה, הסכמה מדעת של המשפחה המאמצת לקבל כלב שאובחן כנגוע בברוצלה, הדרכת המשפחה המאמצת בנושא ברוצלה קאניס והמשך מעקב אחר בריאות הכלב מדי 3 חודשים.
כמו תמיד, משרד החקלאות קורא לציבור הרחב לאמץ חבר לחיים מקרב הכלבים הרבים הממתינים בכלביות הרשותיות והעמותות.