בעזרת בלונים ומחיאות כפיים: 'אנפיות הבקר' בעפולה מצאו בית חדש

מזה שנים זוהמו המדרכות במרכז העיר עפולה על ידי העופות הגדולים שגרמו למפגע אסתטי ותברואתי. לאחרונה נמצא פתרון משולב של חברה המתמחה בתחום ושעושה שימוש בכלים אקולוגיים המובילים את מאות האנפיות לחפש חלופות לקינון בחורשות הסובבות את העיר

אנפיות הבקר הפכו בשנים האחרונות לחלק מהנוף במרכז העיר עפולה. העוף הגדול הזה מצא את מקומו על העצים מסביב לכיכר העצמאות, באזור המשטרה, באזור הבמה המרכזית וברחוב חטיבה תשע.
האנפיות כשלעצמן לא היוו בעיה אולם הצואה שלהן זיהמה את כל המדרכות במרכז העיר וגרמה למפגע אסתטי מכוער ולא פחות חשוב תברואתי כשצואת הענפיות יכולה להעביר מחלות וזיהומים לתושבים ולכל מי שמבקר במרכז העיר.
שנים ראו באנפיות ובזיהום הזה גזירת גורל. בשנה האחרונה הנחה ראש העיר יצחק מירון את יעיש סויסה לחפש פתרון חוקי ומעשי לבעיה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אבי ישראלי סמנכ"ל אגף השפע העירוני מספר כי בהוראתו של סויסה ובתמיכתו, נבחנו מגוון רחב של אפשרויות ונוצר קשר עם חברה אשר עובדת בדרך כלל רק עם רשות שדות התעופה ורק מעט מאד רשויות בארץ נעזרות בשירותיה.
החברה הזו משתמשת בכל האמצעים החוקיים והאקולוגיים שיש על מנת להבריח את אנפיות הבקר ואף נותנת אחריות על כך שהן לא ישובו לקנן באזורים מהם היא מבריחה את האנפיות.
החברה משתמשת במחיאות כף, השמעת רעשים נוספים, סינוור והצבת בלונים, כמעיין דחלילים, במקום הקינון של האנפיות.
בשבועות האחרונים הגיעה החברה לעפולה ובאמצעיה הייחודיים "העבירו דירה" את אנפיות הבקר ממרכז העיר וכ – 450 אנפיות שהיו במרכז העיר עברו לחורשות מסביב לעיר.