בסימן 500: בעמותת "פת חנה" בעפולה שברו את שיא חלוקת החלות לסופ"ש

חודשיים לפני הבחירות לוי טוען כי נושא הרווחה לא מעניין את המפלגות בישראל: “משפחות רבות לא מסוגלות ל'גמור' את החודש. אין לאותן משפחות מזון, ביגוד, מטרנה וטיטולים לתינוקות", אומר לוי

בעמותת פת חנה בעפולה, אותה מנהל מזה שנים במסירות רבה הפעיל החברתי יוסי לוי, ממשיכים במרץ את מבצע חלוקת חלות השבת למאות משפחות מאוכלסיות מוחלשות. השבוע, ציין לוי, נשבר שיא החלוקה בעת שחולקו לא פחות מ-500 חלות. לדברי לוי הדרישה לקבלת החלות גדלה משבוע לשבוע.
עוד ציין לוי כי הוא מצר על כך שהמפלגות בישראל לא מציינות במצע שהן מציגות בפני הבוחרים כוונה להתמקד בנושא הרווחה ובמקביל הבטחות להגדיל תקציבים, "בכוונתי לפנות לחברי כנסת ושרים במטרה לעורר מודעות לנושא העוני, והגדלת תקציבי הרווחה", אמר לוי השבוע, "המצב הזה שאנו העמותות הקטנות צריכות לסייע למשפחות מדי שבוע, בעוד תקציבי הרווחה קטנים, הוא בבחינת מצב אבסורדי.
הפניות לעמותה שלנו מגיעות מהצבא, מארגונים חברתיים ומגורמי רווחה ולצערי המצב רק נעשה קשה יותר ויותר. למשפחות רבות פשוט אין איך לגמור את החודש. אין להן מזון, אין ביגוד, אין ציוד לחורף, אין כסף למטרנה ולטיטולים לתינוקות. אין גם כסף לרכישת תרופות. בכל אלו אמורה העמותה להתמודד כמעט לבד.
ללוי אין תשובות, ומן הסתם, גם בסוף השבוע הקרוב השבוע הוא יאלץ לעמוד מול 200 אנשים שיצבאו ביום שישי על פתחי מבנה העמותה.
לוי שב ופונה לציבור לסייע בתרומה קטנה לעמותה, הפועלת על בסיס וולונטרי בלבד.