"בסופו של דבר החוגגים רוצים להגשים חלום – ולנו יש את הזכות לעשות את זה פה מדי יום"

הקורונה שהובילה לסגירת עולם האירועים, החיבור המיוחד לעובדים, החזרה לשגרה והמיזם הקולינארי המסקרן שאותו הוא מתכנן לעתיד. שמשון מוסא-זדה, הבעלים של "אצולת העמק אוורסט" – אולמות וגנים בעפולה ובבית שאן מספר בראיון אינטימי ומרתק על הרגעים המאתגרים שהיו מנת חלקו בשנה האחרונה, האנרגיות שמובילות אותו להמשיך להוביל את העסק ותחושת השליחות האישית: "מי שלא מחובר לענף הז ה לא יכול לעבוד בו. אני זכיתי לשמח אנשים ואני מברך על כך", הוא אומר

את שמשון מוסא- זדה, הבעלים של הבעלים של "אצולת העמק אוורסט" – אולמות וגנים בעפולה ובבית שאן – אין ממש צורך להציג. מדובר באחת הדמויות המובילות והדומיננטיות באזור הצפון בכל הנוגע לענף האירועים ומעטים האנשים באזור עפולה והעמקים שלא חגגו באולמות שבבעלותו.

החופה וקבלת הפנים באצולת העמק בעפולה
החופה וקבלת הפנים באצולת העמק בעפולה

היציאה מהקורונה והחזרה לשגרה הובילו אותנו להיפגש עמו השבוע ולשמוע מהאיש שקיים בחישוב גס, אך ריאלי, אלפי אירועים ב-24 השנים האחרונות, איך השפיע עליו המשבר האימתני, איך התחושות שלו היום והכי חשוב: מה התוכניות שלו לעתיד.
אנחנו פוגשים אותנו במשרדו המואר והחמים. כבר בדקה הראשונה לראיון עמו מתברר כמה הוא מחובר לעסק ולתחום כשהוא מלהטט בין שיחת טלפון נכנסת, לשיחה עם הצוות הקולינארי של האולם ולמענה רהוט וממוקד לשאלות שלנו.

• "ברגע אחד הורדנו את דוושת הגז ממאה לאפס"

"העבודה באולמות היא מרכז החיים שלי" אומר מוסא-זדה, "אני טיפוס של אנשים, לא יודע ממש לנוח, סוג של אנרג'ייזר אנושי. אין לי בעיה לנפוש ולצאת לחופש, אבל אחרי כמה ימים אני כבר מתגעגע לצוותים שלי באולמות, לכן גם היה לי כל כך קשה בתקופת הקורונה והסגרים. זה היה פשוט אילוץ שלא בשליטתנו. ברגע אחד הורדנו את דוושת הגז ממאה לאפס. הייתה תחושה שהעולם השתגע, ולא היה ברור איך הסרט הזה ייגמר. לא קל לאף אחד – ובטח לא לי – לשמוע על תחומים שלמים שנסגרו לפעילות – בטח ובטח לא על ענף האירועים שבו אנחנו עובדים לא רק בשוטף, אלא מתכננים חודשים קדימה ואף יותר. אף אחד לא תיאר שהנגיף הזה ישבש את כל מארג חיינו, את כל מה שהתרגלנו אליו. הייתה פה בישראל, ובכלל בעולם, השפעה דרמטית על כל תחום ותחום ואף אחד לא היה יכול להיערך לזה. אני באופן אישי חשבתי שבתוך שבוע שבועיים נחזור לשגרת האירועים, אבל המציאות הוכיחה אחרת והאולמות שלנו בעפולה ובבית שאן, כמו ביתר חלקי הארץ היו מושבתים לחלוטין. מצאנו את עצמנו בחוסר ודאות מוחלט, המכה הייתה קשה מאוד. אני רגיל לעבוד משעות הבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות, לעיתים 14-15 שעות ואף יותר ובאבחה אחת הכל נקטע. צריך להבין, אני והצוות הבכיר של האולמות אוהבים מאוד את העבודה שלנו, זה הרבה מעבר לפרנסה, זה ממלא אותנו, מספק ומתגמל אותנו ברמות שקשה בכלל לתאר ולהסביר, ובגלל זה היה לנו כל כך קשה. מישהו אמר לי בעבר שאנחנו שליחים שמשמחים אנשים ואני מאוד מתחבר למשפט הזה ומוצא אותו מדויק בכל הנוגע לעיסוק שלנו ולמחויבות שלנו שכל אירוע יהיה מוצלח. זו זכות אמיתית, אבל הנגיף לא אפשר לנו לשמח אנשים. לשמחתי התמודדנו בהצלחה והתגברנו על התקופה הקשה הזו וחזרנו בגדול".

• "הייתה תחושה של חזרה לחיים"

החזרה המדוברת לשגרה הייתה בראשית חודש מאי, לאחר שההקלות של משרד הבריאות ומדיניות הממשלה הובילו לפתיחת אולמות האירועים, צעד ששימח לאין שיעור את מוסא-זדה. לדבריו, עם התקדמות מבצע החיסונים הוא וצוותו כבר נערכו לפתיחת האולמות ודאגו שאנשי מקצוע ירעננו ויכינו את האולמות לפתיחה- שנה וחודשיים לאחר סגירת הדלתות. ההערכות נמשכה לאורך כחודשיים ובסיומה הגיע הרגע המיוחל ובאולמות בעפולה ובבית שאן נערכו שתי חתונות משמחות ומרגשות יותר מהרגיל, נוכח התקופה שעברה. לדברי מוסא –זדה הצוותים באולם היו דרוכים ונרגשים לפתיחה ותחושה של אופטימיות שררה בקרבם, אחרי תקופה ארוכה של תסכול ואכזבה.

תפריט יצירתי ומגוון
תפריט יצירתי ומגוון

"עם הפתיחה הייתה תחושה של חזרה לחיים- הלכה למעשה. אני חייב לציין למרות שהאולמות היו סגורים, הקפדתי לשמור על קשר הדוק עם העובדים. יש לנו פה צוות רחב של כ-250 עובדים, כולל מלצרים והיה חשוב לי להעביר להם מסר שנתגבר על הנגיף הזה ונחזור לעבוד בהצלחה כמו שעשינו בשנים האחרונות. דאגתי לכולם ולשמחתי אף עובד לא עזב את המערכת שלנו, מלבד אלו שהתגייסו וזה מדבר בעד עצמו. מבחינתי אנחנו משפחה אחת גדולה וכך זה יישאר גם בעתיד. אני רואה בהון האנושי שלנו – קרי העובדים, שותפים אמיתיים לדרך והייתי מאושר לראות שחזרנו בגדול. הם שבו לעבודה בסוג של 'נחיתה רכה' ולא היה צריכים לחפש את עצמם כמו עובדים בסקטורים אחרים. אני מזהה מיד שגם הם חזרו בתשוקה ובאנרגיות לתת את השירות המיטבי לאורחים. הלויאליות והשירותיות שלהם היא חלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של העסק וזה מוטמע היטב בתרבות הארגונית שלנו".

איך התמודדתם מול בעלי השמחות שאירועיהם בוטלו בגלל הנסיבות והסגרים?
"מי שרצה לבטל ביטל, והקפדנו לא לקנוס אף בעל שמחה מתוך התחשבות ורצון לשמר את קהל לקוחותינו. היה ברור לנו שהם יחזרו לחגוג אצלנו והיו לנו מקרים של זוגות שהתחתנו וערכו קידושין ברבנות והגיעו לחגוג את האירוע אצלנו אחרי שההגבלות הוסרו".

מעבר לניהול העסק והאופרציה, למה אתה באופן אישי התגעגעת?
"כמובן שלחגיגות ולאירועים עצמם. מאחוריי אלפי אירועים מוצלחים, לאינספור חוגגים וזה היה מאוד חסר לי. האדרנלין, האנרגיות, המבטים השמחים של בעלי השמחה, החתנים והכלות, הפרגון, כל אלה פתאום נעלמו, מה גם שהיינו אחרונים לחזור – מכל יתר העסקים. אבל לשמחתי היום אנחנו במקום אחר, הרבה יותר אופטימי ומחויך. בעקבות התקופה הזו גם הטמענו כמה תהליכי עבודה יעילים יותר, בשילוב הקדמה הטכנולוגית, כפי שזיהינו בתחומים אחרים. זה בא לידי ביטוי בהצגת תפריטים דיגיטליים לחוגגים, אפליקציה שמסייעת בהפקת האירועים לחתן ולכלה ועוד".
"אצולת העמק אוורסט" – אולמות וגנים בעפולה ובבית שאן נחשבים לאולמות מובילים, מבוקשים ומהמרשימים באזור הצפון. האולמות במתחם מעוצבים בפאר רב, ומערכות התאורה המתקדמות מחמיאות ומדגישות את העיצוב הייחודי. שילוב זה יוצר אווירה קסומה ונעימה, שמשדרגת כל אירוע. מוסא זדה מדגיש כי באולמות בעפולה ובבית שאן
ניתן למצוא את האולם המתאים ביותר לצורכי החוגגים, גם אם מדובר ב-1000 או ב-100 מוזמנים בלבד.  האולמות מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות וקיימת גישה בטוחה ממקום למקום – מעבר למתחמי חנייה רחבי ידיים.
המנות האסתטיות שמוגשות לאורחים באירועים באולמות אלו נבחרות בקפידה על-ידי שפים מובילים, ומכינים אותן מחומרי גלם משובחים.

חוגגים באירועים באצולת העמק
חוגגים באירועים באצולת העמק

תקופת הקורונה אפשרה לצוות הקולינארי הבכיר והמדופלם באולם לערוך רעננים בתפריטים ובמנות וזה ניכר היטב באופן ובטעמים שהן מוגשות לאורחים. ההשראה למנות אגב נלקחה ממגוון רחב של מטבחים חובקי עולם, כמובן בהתאם לדרישת החוגגים.
בנוסף לכך, האולמות מאובזרים במערכות הגברה מודרניות ומתקדמות, שתורמות רבות ליצירת הסאונד המושלם וסוויטות מפוארות ממתינות לחתן ולכלה. יש לכם עוד בקשה, משאלה, או חלום? סביר להניח שהגעתם למקום הנכון ושמשון וצוותו יהפכו את הבלתי אפשרי לאפשרי, בכדי שתזכרו את האירוע לכל ימי חייכם.


"אנחנו שם נרדף להצלחה ואין יותר מאושר ממני לראות בעלי אירועים שמגיעים אלינו מכל קצוות הארץ". משיך להתחדש ולהגשים את החלומות של החוגגים אצלנו, כי זה 'הדלק' שלנו ומה שהכי מתגמל אותנו

נראה כי האולמות הם סוג של מפעל חיים עבור מוסא-זדה ואין גאה ממנו כשהוא מספר על בעלי אירועים שמגיעים אליו לסגור חתונות  – מאופקים בדרום וקריית שמונה בצפון, מעבר לחוגגים מעפולה ויישובי העמקים שחוגגים את האירועים באולמות שבבעלותו כבר שנים רבות וזוכים לאירועים מרשימים ומרגשים. "האולמות שלנו כבר הפכו למותג אמיתי והם ממוצבים בעלית של העלית בכל הנוגע לענף האירועים. אנחנו שם נרדף להצלחה ואין יותר מאושר ממני לראות בעלי אירועים שמגיעים אלינו מכל קצוות הארץ, לאורכה ולרוחבה. זה ממלא אותי ברמות שקשה לי לתאר. המיקום של עפולה מוביל חוגגים רבים לחגוג אצלנו- כנקודת אמצע ומתוך רצון להקל על האורחים משני הצדדים. כמובן שיש היצע של אולמות אחרים, אבל רבים בוחרים בנו מכיוון שאנחנו יודעים לעשות את ההתאמות הנדרשות ליצירת אירוע מושלם, גם אם צפויים בו 1000 מוזמנים. גם באירועים בסדרי גדול כזה האורחים לא ייתקלו בצפיפות. יש לנו את האפשרות הזו מכיוון שהאולמות רחבים, עם 'ספייס' לכל אורח. אנחנו גם מעניקים מענה לכל סוג של אירוע וכל דרישה או בקשה של החוגגים. בעפולה לדוגמא יש לנו ארבעה אולמות ובבית שאן אולמות וגן ויש התאמה מוחלטת לסוג האירוע וזה יכול להיות גם כנס".
תחום האירועים מתפתח ומשתנה על בסיס קבוע ומונע על ידי טרנדים יצירתיים. מתוקף ידיעה זו בוחר מוסא-זדה וצוותו לרענן, לשדרג ולחשוב מחוץ לקופסא על בסיס קבוע, בטח ובטח אחרי תקופת הקורונה. כמו כן מוכוונים באולם לחוגגים ומשתדלים להעניק לכל בעלי אירוע הטבה כזו או אחרת.


אנחנו בשלבי חשיבה ראשונים בנוגע להקמת מתחם קולינאריה בסמוך לאולם בעפולה. הרעיון הוא ליצור משהו מהפכני, כזה שישנה את תרבות הצריכה בתחום המזון וההסעדה בכל רחבי עפולה והעמקים ובסטנדרטים שטרם נראו פה


מה אתה חושב שמייחד את האולמות שבבעלותך?
"אני מאמין שבגדול שילוב של כל האספקטים הקשורים לאירוע, הופכים אותנו למותג מוביל וככזה שמוביל אלפי חוגגים לבחור בנו שוב ושוב. זה מתחיל בשירותיות, נדיבות, אמינות, מגוון קולינארי עצום, הבנה של הצרכים, הבחירה האופציונאלית באולמות והגנים, התמורה שהחוגגים מקבלים וההבנה האמיתית לצרכיהם. בסופו של דבר החוגגים רוצים להגשים חלום ולנו יש את הזכות לעשות את זה פה מדי יום. באירועים שלנו יש עוצמה שלא ניתנת לתיאור. רק שהמוזמנים נכנסים בשערי האולמות או הגן הם מבינים שהם הגיעו לאירוע שהוא וואו אחד גדול. אין ספק שגם זה מבדל אותנו".

• "אני מרגיש אחריות אישית על כל אירוע, מתחילתו ועד סופו"

במקרה הזה מילותיו של מוסא-זדה משקפות את המציאות, וההתלהבות מהאולמות ניכרת בקרב רבים מהמוזמנים שחוגגים במקום כדרך קבע.
במהלך הראיון ממשיך מוסא-זדה לתת מענה לכל פנייה מהצוות או מהמזכירה האישית שלו. נראה כי הוא מעורב בכל היבט הקשור לאירוע המתקיים באולמות, גם אם מדובר בסוג המלחייה או הקיסם שיוגש לסועד בתום האירוע: "אני מרגיש אחריות אישית על כל אירוע, מתחילתו ועד סופו ולכן אני מעורה בכל פרט ופרט, מהקטן ועד הגדול", אומר מוסא-זדה בחצי חיוך ומוסיף: "בתחום שלי אין מקום לטעויות, בייחוד לא בעסק שאני מנהל. אני מכיר את הצוות לפרטי פרטים, והם יודעים שהצבנו סטנדרט שחייב לעמוד בו אירוע אחר אירוע. לי ברור שאי אפשר לעגל פינות, כי זה יוביל לפגיעה באיכות האירוע – וזה לא אופציה שקיימת במערכת שלנו. אני גם מעיד על עצמי כפרפקציוניסט וזה בא לידי ביטוי בתהליכי העבודה פה. אני אכפתי וחשוב לי לעמוד בציפיות, בדיוק כפי שהבטחתי במפגש הראשון עם בעלי האירוע הפוטנציאליים. אגב, ההבטחה הזו מחייבת אותי גם באירוע הכי קטן וגם באירוע הכי גדול שלנו".

אתה מתרגש עדיין באירועים?
"בוודאי שכן. מי שלא מתרגש לא יכול לעבוד בענף הזה. ביום שאני אפסיק להתרגש אני כבר לא אהיה פה. מי שלא מחובר לענף הזה לא יכול לעבוד בו. אני זכיתי לשמח אנשים ואני מברך על כך. יש פה אהבה גדולה לעיסוק ולעשייה היום יומית שלנו, זה כיף גדול".

ומה בנוגע לעתיד?
"כמובן שנמשיך לערוך אירועים באולמות שלנו בעפולה ובבית שאן, נמשיך להתחדש ולהגשים את החלומות של החוגגים אצלנו, כי זה 'הדלק' שלנו ומה שהכי מתגמל אותנו. אני רואה את האולמות שלנו משגשגים ומובילים גם בעתיד הרחוק. אנחנו גם נמשיך להיות פורצי דרך בעולם האירועים. מעבר לכך אנחנו בשלבי חשיבה ראשונים בנוגע להקמת מתחם קולינאריה בסמוך לאולם בעפולה. הרעיון הוא ליצור משהו מהפכני, כזה שישנה את תרבות הצריכה בתחום המזון וההסעדה בכל רחבי עפולה והעמקים ובסטנדרטים שטרם נראו פה. כרגע זה על השולחן ואנו שוקלים את דרכנו. בבוא העת נקבל את ההחלטה, אבל יש לנו עניין רב במימוש הרעיון. ימים יגידו- יש למה לצפות".