"בסופו של דבר, בשעת חירום- החוסן יישובי, הוא שיקבע גורלות"

מנהלי הקהילות בגלבוע ואנשי הביטחון בישובים הגיעו השבוע לבניין המועצה לאירוע התנעה והכשרה של צוותי חירום (וחוסן) ביישובים.

המפגש החשוב זה, מגיע כביטוי נוסף לשיתוף הפעולה המוצלח בין מחלקת הביטחון והמחלקה לשירותים חברתיים במוא"ז הגלבוע, ובהמשך ישיר לסיכום אותו יזם עובד נור, ראש המועצה, ובו נכללת המועצה בפיילוט ראשוני בישראל, ההופך את פיקוד העורף לשותף מלא בהכשרה וציוד של צוותי החירום בישובים.
"בסופו של דבר, בשעת חירום- החוסן היישובי, הוא שיקבע גורלות", אומר עובד נור. ראש המועצה. "מוא"ז הגלבוע עברה תהליך מרשים ביותר ב-3 שנים האחרונות, ממצב של חוסר מוכנות, למוסמכת ומוכנה לעת חירום, וכעת המשימה שלנו היא להכין את הישובים. אני שבע רצון מקצב ההתקדמות, ולמרות שישנה עוד עשייה רבה שצריך לעשות בתחום, בסופו של דבר ותהליך- עד שנת 2023 יופעל צוותי חירום בכל אחד מ-33 הישובים בגלבוע".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דבריו של ראש המועצה מגיעים מתוך הנחת העבודה במוא"ז הגלבוע (לשעת חירום), לפיה ייקח זמן עד שגופי המדינה יסייעו, ולכן חוסנה של הקהילה תבחן ביכולתה לדאוג לעצמה. תחת רצון להבטיח רצף תפקודי עצמאי של היישובים, נכתבה אותה תכנית תלת-שנתית, בשיתוף פיקוד העורף והחלו הפעילויות בישובים עצמם. צוותי החירום מורכבים (בהגדרה) מבעלי תפקידים ומתנדבים הגרים ביישוב, ומכאן גם שלל הפעילויות והכשרות בישובים, הנעשים לצד ליווי וטיפוח תהליכים פנים-קהילתיים.
ע"פ נתונים שמסר במפגש גיא איצקוביץ', קב"ט המועצה, נכון להיום פועלים כבר צוותי צח"י ב-13 ישובים בגלבוע, ובעוד 17 ישובים מתקיימים תהליכי הקמה, במרביתם אלו תהליכי הקמה מתקדמים.