בנתיבי ישראל נערכים לחורף: 84 מיליון שקלים הושקעו בכבישי הצפון

בין הכבישים בהן נערכו עבודות: כביש 65 באזור עפולה וכביש 75 במגדל העמק. המחשה

0חברת נתיבי ישראל השלימה הערכות תשתיות לקראת החורף בהיקף של 222 מיליון שקלים, 84 מיליון מתוכם בכ- 30 כבישי הצפון כולל באזור עפולה, מגדל העמק, וקרית טבעון ועוד.
כבר בתחילת השנה, עם סיום הגשם האחרון באפריל, החלו צוותיה המקצועיים של חברת נתיבי ישראל בעבודה המורכבת בהכנת רשת הכבישים הבינעירונית של מדינת ישראל אל החורף הקרוב ועל מנת להבטיח בטיחות מרבית למשתמשי הדרך. מרבית העבודות נעשו מדי לילה בזמן שאזרחי ישראל ישנים, בעשרות נקודות לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל, מראש הנקרה בצפון ועד אילת בדרום, זאת על מנת לצמצם את ההפרעה לתנועה. השקעה בכבישי הצפון נאמדת על כ- 84 מיליון, ביניהם: כביש 65 באזור עפולה וכך גם כביש 675, כביש 70 בטמרא, כביש 700 ו- 754 בנצרת, באזור עפולה בכביש 71 וכביש 716, כביש 75 במגדל העמק וקרית טבעון וכך גם כביש 762, 768 באזור הכנרת, כביש 77 במחלף המוביל ועוד.
העבודות כוללות, קרצוף האספלט של הכבישים וסלילתו מחדש, צביעת הסימון שעל הנתיבים והשוליים, ניקוי מערכות הניקוז, גיזום צמחיה למניעת נפילת עצים על הכבישים, כמו גם סקירה הנדסית של הגשרים בכדי להבטיח את עמידותם בסערות החורפיות. המהנדס הבכיר אינג' מעדא גדבאן, מנהל אגף לניהול האחזקה בחברת נתיבי ישראל: "בכל שנה, ביצענו עבודות במימדים אדירים, בהתאם לתכנית עבודה והליך הפקת לקחים מהחורף האחרון על מנת להבטיח שכל אחד מאזרחיות ואזרחי ישראל יוכלו לנסוע ברשת כבישים בטוחים וכך להעניק תחושת בטחון למשתמשי הדרך. במהלך ימי מזג האוויר סוערים, יתפרסו בשטח עשרות צוותים הנדסאים מקצועיים בנקדות הזנקה אשר הגדרנו מראש, על מנת שאלה יוכלו לספק מענה מידי לכל תרחיש אשר יתרחש בעקבות איתני הטבע האופייניים לתקופה. אנו בחברת נתיבי ישראל השלמנו בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, הרלב"ד והרשויות המקומיות את הכנתם המיטבית של רשת הכבישים שבאחריותנו בסטנדרטים הבטוחים ביותר, אך חובתנו- האוחזות והאוחזים בהגה לנהוג באחריות שכן אחרת, עשויות להיווצר תאונות".