במרכז רפואי העמק מדברים על זה: אלימות במשפחה

"משחר ההיסטוריה ועד היום אלימות היא מנת חלקן של משפחות רבות. היא זורעת הרס וגורמת לצלקות, פיזיות ונפשיות", אומרות עובדות סוציאליות בביה"ח

כנס בנושא איתור אלימות במשפחה נערך היום במרכז הרפואי העמק לאנשי מקצוע מבית החולים, משירותי הבריאות, הרווחה והמשטרה.
הדסה בנימין ואירית חי, עובדות סוציאליות מהמרכז הרפואי העמק שארגנו את הכנס מספרות: "משחר ההיסטוריה ועד היום אלימות היא מנת חלקן של משפחות רבות. היא זורעת הרס וגורמת לצלקות, פיזיות ונפשיות. תופעת האלימות במשפחה כוללת התעללות נפשית, מילולית, כלכלית, פיזית ומינית של בן משפחה אחד כלפי אחר. זוהי בעיה חמורה אשר עלולה להסתיים בפגיעה פיזית קשה ומוות".

"אנו שעובדים במערכת הבריאות מהווים לעיתים הגורם המקצועי היחיד אשר קורבנות האלימות נחשפים אליו", הן מוסיפות. מערכת הבריאות הוא צומת מרכזי לאיתור וזיהוי אלימות במשפחה. בבית החולים אנו פוגשים מדי יום נשים מוכות, ילדים בסיכון וקשישים חסרי ישע ולכן יש לנו תפקיד מכריע בטיפול בהם. עלינו לזהות נפגעי אלימות, לספק תמיכה נפשית, סיוע ואמצעים להפסקת האלימות".

הכנס היום עוסק באלימות בדגש על אלימות בין בני זוג. הקרימינולוגית רונית לב ארי מעמותת "בית רות" המטפלת בנערות בסיכון הציגה מודל ייחודי לטיפול בנערים ונערות בסיכון. ד"ר לורה שרוני, פסיכיאטרית ופסיכותרפיסטית, דיברה על הקשר בין אלימות במשפחה לבין תחלואה נפשית. משטרת ישראל הציגה את הטיפול המשטרתי בעבירות בתוך המשפחה ולסיום, המשתתפים צפו במחזה "הגט" מאת הבמאי אלירן כספי.

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|