במוצ"ש: תושבי עפולה שבים להפגין בעקבות פרשת המכרזים

ההפגנה תיערך במוצ״ש בכיכר העצמאות בעיר. מובילי מטה המאבק: ״כולם רצויים. אנו עושים מאמצים רבים לשתף את ראש העיר ואת כל חברי המועצה, ואף לומר להם: עינינו נשואות אליכם, אנא תובילו את המאבק״

בשבוע האחרון סערת המכרזים במורדות עפולה הצעירה שככה מעט, לפחות על פי הסיקור התקשורתי, אך נציגי מטה המאבק ממשיכים בפעילותם במטרה לשנות את הוצאות. כזכור, תושבי העיר הקימו קול צעקה רמה בעקבות 27 מגרשים לבניית 45 יחידות דיור ששיווקה רשות מקרקעי ישראל ושבהם זכו רק ערבים ישראלים.

המפגינים חוזרים למחות מול העירייה
המפגינים חוזרים למחות בכיכר העצמאות בעפולה

בהודעה שהוציאו השבוע נציגי מטה המאבק נכתב: "נציגי מטה המאבק מברכים ומוקירים את תושבי עפולה הרבים והיקרים על ההיענות העצומה ועל התגייסותם לתמיכה במאבק לביטול המכרז הלא חוקי, לשמירת צביונה של העיר והשכונה ובדרישה למתן עדיפות במגורים לבני ובנות עפולה ולטובת הצעירים והחיילים המשוחררים.
מובן לכולנו שמדובר בנושא מהותי וקיומי לעיר ולשכונות, ולכן אנו קוראים לכולם – מבוגרים וצעירים, ותיקים וחדשים, דתיים ולא דתיים, לכולם, להגיע להפגנה שתתקיים במוצ"ש בכיכר העצמאות בעיר".

המפגינים דורשים לשמור על ציביון העיר
המפגינים דורשים מפרנסי העיר לשמור על ציביון עפולה

עוד בלשון ההודעה: "חשוב לנו להבהיר, המאבק אינו פוליטי, ולא מכוון כלל נגד עיריית עפולה ונציגי הציבור. זו טעות לחשוב כך, וכל החושב כך מחזיק בכלל טעות ומסית את הדיון מהנושא עצמו ומהבעיה. כולם רצויים. אנו עושים מאמצים רבים לשתף את ראש העיר ואת כל חברי המועצה, ואף לומר להם: עינינו נשואות אליכם, אנא תובילו את המאבק לשמירה על צביון העיר והשכונות. אתם קיבלתם את המנדט להנהיג את העיר, ואנו בטוחים שאתם מבינים את חשיבות הנושא. הירתמות ראש העיר וחברי המועצה למאבק ציבורי חשוב זה יכולה להוות את התפנית במאבק ושמירת צביונה היהודי – ציוני של עירנו היקרה.
תושבי עפולה והסביבה מוזמנים בזאת לקחת חלק במאבק לביטול המכרז וקביעה סופית שבמכרזים למכירת קרקעות מדינה בעפולה תינתן עדיפות לבני המקום״, לשון ההודעה.