במועצה האזורית עמק יזרעאל ממשיכים להוביל בנתוני הגיוס לצה"ל

שיעור הגיוס לשירות משמעותי בצה"ל בקרב בני הנוער של המועצה האזורית עמק יזרעאל – מהמובילים בארץ, כך עולה מנתוני צה"ל שהוצגו השבוע להנהלת המועצה ולמנהלי בתי הספר התיכוניים – עמקים תבור במזרע, העמק המערבי ביפעת, ולדורף הרדוף, ישיבת תקוות יעקב וחקלאי ויצו נהלל. המחשה: צילום- דובר צה"ל

השבוע, הציגו נציגי צה"ל לראש המועצה אייל בצר, להנהלת המועצה ולמנהלי בתי הספר התיכוניים את פירוט נתוני הגיוס של בני הנוער מיישובי המועצה. הנתונים התייחסו לנתוני הגיוס של ילידי שנת 2017.
מהנתונים המרשימים עולה כי שיעור הגיוס בקרב הבנים במועצה האזורית עמק יזרעאל עומד על 90%, כאשר הממוצע הארצי לילידי שנתון 2017 עומד על 71.7% בלבד. הודגש כי אחוז גיוס הבנים בעמק יזרעאל גבוה באופן עקבי.
בקרב הבנות שיעור הגיוס עומד על 82.7% והוא גבוה מאוד מהממוצע הארצי, העומד על 57.8% בלבד. גם בקרב הבנות שיעור הגיוס הגבוה נשמר באופן עקבי.
נתון מרשים נוסף הוא שיעור גיוס לשירות קרבי ומשמעותי בקרב בנים, שעומד על 90.6%. גם אחוז הקצינים גבוה: בעוד הממוצע הארצי עומד על 7.5%, הממוצע המועצתי עומד על 20.8%.
בקרב הבנות שיעור הגיוס לשירות משמעותי עומד על 91.7% ושיעור הקצונה גבוה אף הוא ועומד על 13.9%, גבוה מהממוצע הארצי העומד על7.1%.
מהנתונים ניכר כי הגיוס לשירות משמעותי בכל בתי הספר התיכוניים של המועצה, הן בקרב הבנים והן בקרב הבנות גבוה מאוד וכולם עומדים על שיעורי גיוס שנעים בין 96% ועד 100%.
אחד הנתונים הבולטים הוא שיעורי היציאה הגבוהים לשנת שירות בכל בתי הספר, בקרב בנים ובנות.
נציגי צה"ל שהציגו את הנתונים אמרו: "המועצה האזורית עמק יזרעאל הינה רשות מובילה בתחום הגיוס לצה"ל. הנתונים של בני הנוער בעמק יזרעאל מצוינים ברמה הארצית. בני הנוער במועצה מובילים בכל הפרמטרים החל התנדבות לשנת שירות, דרך גיוס, גיוס ללחימה וכלה בסיום שירות מלא."

• "יש לנו נוער מצוין"

יפתח גיא מנהל אגף החינוך במועצה אמר: "קהילת עמק יזרעאל, קהילות היישובים, גני הילדים, בתי הספר היסודיים, בתי הספר התיכוניים, מערכות החינוך הבלתי פורמלי, החוגים, הספורט והאמנויות, כולם עוסקים יום יום בחינוך ילדי העמק לקראת היותם אזרחים תורמים ומשפיעים.
המאמץ הגדול הזה משתקף באחוזי ההשתתפות יוצאי הדופן של בוגרי החינוך בעמק בשנות השרות והמכינות, בשרות המשמעותי בצה"ל וביציאה לקצונה. אנחנו מלאי הערכה לבוגרים המשרתים ולכלל המחנכים בכל המוסדות והמערכים החינוכיים."
תום אלבו מנהל מחלקת הנוער הוסיף: "מחלקת הנוער פועלת רבות על מנת לעודד את בני ובנות הנוער הנפלאים והנפלאות שלנו ליציאה לשנת שירות ושירות משמעותי. פעילויות המחלקה ברמה האזורית, כמו גם של רכזי ורכזות הנוער ביישובים, משלבות ערכים של אהבת הארץ, אחריות, אקטיביזם, תרומה לקהילה, דמוקרטיה ועוד. לשמחתנו, מדדי הגיוס לשירות משמעותי ולשנת שירות עולים בכל שנה בחברה הערבית והיהודית."
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, התייחס אף הוא לנתונים ואמר: "המפגש השנתי והנתונים המשמחים מראים לנו, כמדי שנה – יש לנו נוער מצוין. אנו מודים להורים, למערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, ליישובים ולמסגרות הנוער, שדואגים לבני ובנות הנוער שלנו. אנו רואים בנתוני הגיוס הללו ובאחוזי השירות המשמעותי והקצונה, ובהתנדבות לשנת שירות, שמאות מבני ובנות העמק עושים מדי שנה בעשרות מסגרות ברחבי הארץ – תרומה משמעותית לחברה הישראלית".

 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|