במגידו זועמים: "כביש 66 לא נכנס לתוכנית החומש"

במועצה אומרים כי זוהי החלטה שאין בה הגיון או בסיס מקצועי. ״זו החלטה של שר שכולה אוזלת יד ורשלנות פושעת מתמשכת״, אמרו במועצה. במשרד התחבורה אומרים בתגובה: ״כביש 66 מטופל במסגרת תכנית מוקדי סיכון״

בשבוע שעבר נסגרו הדיונים בין משרד התחבורה ומשרד האוצר בסוגיית כביש 66. זמן קצר לאחר ההחלטה, נהרגו בכביש שתי נוסעות מהכפר זלפה. בהודעה של המועצה נכתב: "כביש 66 לא ישודרג גם בתוכנית החומש הקרובה. ההחלטה של השר כץ באה בניגוד מוחלט לחוות הדעת המקצועיות של חברת נתיבי ישראל ובכירי משרד התחבורה. זוהי החלטה שאין בה הגיון או בסיס מקצועי. החלטה של שר שכולה אוזלת יד ורשלנות פושעת מתמשכת. שתי ההרוגות ביום חמישי לא יהיו האחרונים השנה. ההחלטה של שר התחבורה תביא לעוד 25 הרוגים נוספים עד פתיחת הדיונים לתוכנית החומש הבאה.  גם ההרוגות ביום חמישי שעבר הם תושבי ישוב הנמצא על כביש 66. בכל הישובים הנמצאים על הכביש יש משפחות עם הרוגים או פצועים בדרגות חומרה שונות. מטה המאבק האזורי של יישובי כביש 66 מתכוון להחריף את צעדי המחאה נגד שר התחבורה".

עוד תאונה שבשגרה בכביש 66
תאונה שבשגרה בכביש 66

ממטה המאבק נמסר: "הכביש המסוכן בישראל הופקר, חיינו מופקרים שוב, אנו נשלחים להיהרג בכביש בגלל שיקולים נסתרים של ישראל כץ".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: ״במסגרת תכנית החומש, הוחלט על קידומם של פרויקטים משמעותיים רבים, במטרה לחבר בין הפריפריה למרכז, להגדיל את השימוש בתחבורה ציבורית, להסיר חסמים לבניית יחידות דיור וכן להעלות את הבטיחות בדרכים. במסגרת תכנית החומש, נכללו פרויקטים להסדרת כבישים מסוכנים כמו כביש 71 מבית שאן ועד ליששכר וכביש-65 במקטע גולני-דברת, בהם התרחשו תאונות דרכים רבות. כביש 66 מטופל במסגרת תכנית מוקדי סיכון. במסגרת טיפול זה בוצעה מפרדה קשיחה במקטעים בתל מגידו–היוגב ובמקטע מדרך עוז–משמר העמק. בנוסף ביצוע מפרדה קשיחה במקטע מנשה- הזורע יחל בחודש הקרוב״.