במגדל העמק ציינו 50 שנות קולנוע של נשים בישראל

המיזם מאפשר במסגרת 50 שנות קולנוע נשים בישראל מפגש ושיח עם השחקנים, היוצרים והבימאים

במסגרת קול קורא שיזם מפעל בפיס התקיימה הקרנה של סרטים העוסקים בסוגיות בחברה הישראלית. השבוע ובצמוד לשבוע המאבק העולמי באלימות כלפי נשים, צפו חברי תוכניות המנהיגות יחד עם תושבי העיר בסרט זוכה פרס אופיר "אור" המגולל את סיפור חייה של אור שנאבקת בכל כוחה ועל אף גילה הצעיר בזכות לחיים בכבוד.
לאחר הקרנת הסרט התקיים שיח בהנחיית עובדת סוציאלית אשר הפעילה ומתנדבת בעמותת "לא עומדות מנגד" המטפלת ומסייעת לנשים וגברים לצד ממעגל הזנות והאלימות ומסייעת בשיקום וטיפול. חברי המנהיגות שעוסקים בסוגיות חברתיות שונות הנוגעות לחברה הישראלית נחשפו ושמעו לנתונים איתם מתמודדת מדינת ישראל, בסוגיות החקיקה השונות, ובדרכי הטיפול ובעמותות המסייעות בהתנדבות. המיזם במסגרת 50 שנות קולנוע נשים בישראל מאפשר מפגש ושיח עם השחקנים, היוצרים והבימאים. בחודש דצמבר יתקיים המפגש השני בסדרה ובוא נצפה בשני סרטים קצרים העוסקים בקשר בין בנות ואימהות מזווית משעשעת ובסופו אף נפגש עם יוצרת הסרטים.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


ליאורה אדרי מנהלת מרכז הון אנושי צעירים אמרה: "הסרט הראשון בסדרה היה קשה ומטלטל, לא פשוט לראות מאבק של נערה צעירה לחיים בכבוד. לצד השיח המקצועי שהתקיים בהובלת נציגת עמותת לא עומדות מנגד נחשפנו לנתונים ומספרים של נשים וגברים המצויים במעגלי האלימות, הקושי וחיים של פחד וחרדה מתמדת, הערב במסגרת 50 שנות קולנוע נשים בישראל היה מטלטל אך חשוב להעלאת המודעות לנושא, אני מודה למפעל הפיס שמצא לנכון להעניק לנו את המיזם כעיר שמקדמת שוויון מגדרי ואומרת בפה מלא לא לאלימות, לא לאלימות כלפי נשים".