במגדל העמק מציינים את חודש המודעות לסרטן השד

העירייה תצא בתחילת השבוע בקמפיין מודעות למחלה אשר יכלול מידע ודרכי מניעה

חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד. מדי שנה מאובחנות בישראל כמה מאות של חולות חדשות בסרטן שד. סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בארץ ובעולם ומהווה כשליש ממקרי הסרטן בקרב נשים.
מדי שנה מתגלים בישראל למעלה מ-5,400 מקרים חדשים של סרטן השד וכרבע מהחולות מתחת לגיל 50. גילוי מוקדם של סרטן השד הוא התרופה הטובה ביותר למחלה: 92% החלמה בגילוי מוקדם.
פעילות גופנית בכלל וריצה בפרט הוכחו מדעית כתורמים להחלמה מהמחלה, הקטנת הסיכון להישנות המחלה והפחתה משמעותית של תופעות הלוואי המופיעות במהלך הטיפולים ואחרים. בעקבות כך קם מיזם חברתים קהילתי של קבוצות ריצה 'גמאני רצה' לנשים שמתמודדות עם סרטן השד.
את הקבוצות מובילים מאמני ריצה וכושר מתנדבים מהשורה הראשונה של אנשי המקצוע בישראל. המיזם מונה היום 50 קבוצות 'גמאני רצה' בכל רחבי ישראל.
במסגרת חודש המודעות העולמי לסרטן השד בנות 'גמאני רצה' יוצאות בקמפיין רשת לצביעה בוורוד של הלוגואים בתמונות הפרופיל של עיריות, רשויות מקומיות, מוסדות ציבור וחברות מסחריות למשך חודש אוקטובר.
הקמפיין נועד לתמוך בכל הנשים שמתמודדות עם סרטן השד וכמובן להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. כל זאת ללא כל עלות, בצורה ידידותית לסביבה, עם ערך חברתי וקהילתי רב ומתוך דאגה אמיתית לבריאותן של אלפי נשים בישראל. יחד עם זאת, ברשות יאירו גם את מגדל המים בצבע הורוד למשך חודש שלם.
ליאורה אדרי מנהלת מרכז הון אנושי צעירים ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה שמובילה את הקמפיין אמרה: "נכון להיום האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו גילוי מוקדם ולכן יש חשיבות רבה בעיניי להעלאת המודעות, מודעות מובילה לפעולה. ככל שיותר נשים יהיו מודעות בחשיבות הבדיקה וגילוי מוקדם הן תלכנה להיבדק ויעודדו נשים נוספת ממעגלי החיים שלהן ללכת להיבדק. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן ומאחלת בריאות איתנה לכולנו".
מומי בן סימון מנהל אגף הרווחה הוסיף: "סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים מוקדמים עולים הסיכויים לרפוי לכן חשובה מאוד המודעות בקרב נשים. מדי שנה מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות לקידום המאבק בסרטן השד. האגף לשירותים חברתיים באמצעות היחידה להתנדבות מקיימים קשרים רצופים במהלך כל השנה יחד עם האגודה למלחמה בסרטן בקידום פעילויות לטובת מטופלי הארגון. זו הזדמנות נפלאה לומר תודה לכל המתנדבים בארגון והערכה גדולה לפעילות האגודה בעיר".