במגדל העמק לא שוכחים

טקס יום השואה עמד השנה בסימן מלחמת האימהות בגטאות. שש תלמידות בנות למשפחות ניצולי שואה הדליקו שש משואות זכרון

מגדל העמק לא שוכחת. אירועי יום השואה בעיר נפתחו בטקס רב משתתפים זכר למלחמה הנוראה ההיא שגבתה את חייהם של מיליוני יהודים.
הטקס שהוקדש למלחמת האימהות, התקיים במתנ"ס העירוני במעמד ראש העיר אלי ברדה, סגניו, חברי המועצה, רבנים, ניצולי שואה ובני משפחתם ולא פחות מ-600 תושבים שהגיעו לחלוק כבוד לששת המיליונים מבני עמנו שנהרגו בשואה.

הטקס אותו ניהלו תלמידי כיתה י"א של בית הספר אורט רוגוזין בהובלתה של דקלה כהן רכזת השכבה, נפתח באמירת "יזכור" ומיד לאחריו הודלקו שישה נרות, לזכר ששת מיליון ההרוגים, שהודלקו על יד שש תלמידות בנות למשפחות של ניצולי שואה.
מיד לאחר מכן עלה ראש העיר אלי ברדה וסיפר כי במגדל העמק חיים כיום כ-500 ניצולי שואה שהרשות מלווה, אם באופן פרטני ואם באופן קהילתי ופירט את הפרויקטים לתיעוד סיפור גבורת הלוחמים הווטרנים עם מערכת החינוך וחשף יוזמה חדשה "פרח לניצול", במסגרתה כל מתנדב ביקר ניצול שואה מבני העיר והעניק לו פרח ותועד הוקרה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך הציגו תלמידי כיתה י"א את הטקס שעסק בנושא מלחמת האימהות בגטאות. הדאגה לילדים, איחוד המשפחה בהעדר דמות אבהית, דאגה לאוכל ותפקוד דמות האם בתוך הגטו. הטקס הורכב מקטעי קריינות, ריקוד, המחזה, נגינה ושירה. את הטקס חתם החזן אשר בן דוד בתפילת "אל מלא רחמים" ויחד עם הקהל בשירת התקווה.
ראש העיר אלי ברדה אמר: "דור שורדי השואה הולך וקטן משנה לשנה ועל כולנו, הממשלה, הרשויות והתושבים לעשות הכל כדי לאפשר להם לחיות בכבוד את שארית חייהם. במקביל, לחנך את הדור הצעיר על לקחי המלחמה כולל הנדר בשירו של אברהם שלונסקי, 'נדרתי נדר, לזכור הכל, לזכור ודבר לא לשכוח'".