"בלי עין רעה": קרס חולץ מעינו של דייג

למרכז הרפואי פוריה הובהל דייג צעיר, תושב הצפון, שקרס של חכה ננעץ בעינו הימנית. בניתוח מורכב ודחוף הצליחו רופאי יחידת העיניים, להציל את העין הפצועה. צילום: פוריה

בשבוע שעבר הגיע למרכז הרפואי פוריה, צעיר בן 32 המתגורר בצפון, שקרס חכה ננעץ בתוך עינו הימנית. מבירור ראשוני שנעשה עמו התברר שהקרס עף לפתע וננעץ בעינו בעת שדג באגמון החולה. הדייג הועבר באופן בהול למלר"ד בבית החולים והרופאים הצליחו לייצב את הקרס בתוך העין בכדי שלא יזוז ולא יפגע בחלקים נוספים שלה. זמן קצר לאחר מכן הועבר הדייג לניתוח דחוף.
ד"ר נח'ול נח'ול, מנהל שרות רשתית וד"ר יומנה בסול אבו עיטה, מומחית למחלות והשתלות קרנית, ביצעו בצעיר ניתוח מורכב בכדי לחלץ את הקרס. ד"ר נח'ול הסביר, "במקרים כאלה מאד חשוב לא לתלוש או לנסות להוציא את החפץ החד שפגע בעין בכדי לא להחמיר את הפציעה".
ד"ר נח'ול, הוסיף, "בחדר ניתוח בשלב ראשון הצלחנו לחתוך את החלק של הקרס שהיה מחוץ לעין. לאחר מכן, באופן מאד מבוקר, שחררנו את הרקמה מסביב לקרס ואז בצענו פעולה מהירה להצלת העין. היינו צריכים באופן מאד יצירתי לשקם את גלגל העין ולסגור את הפצע".
יומיים אחרי הניתוח המורכב, הדייג חש בטוב ובבדיקה החל לראות צלליות ואור בעין הפגועה. "הודות לניתוח המהיר, הצלחנו להציל את העין ואת הראייה שלו באופן חלקי. צפוי לו עוד תהליך ארוך של שיקום. אבל אנחנו אופטימיים גם מבחינת המראה האסטטי של העין והפנים וגם מבחינת תפקוד הראייה של העין הפצועה".
בני משפחתו של הדייג ביקשו להביע את תודתם לצוות היחידה והודו לרופאים שהצילו לצעיר את העין והראייה. ד"ר נח'ול סיכם: "יש פה בשורה חשובה לתושבי הצפון. הודות לשירותים החדשים שפתחנו בשנה האחרונה ביחידת העינים: שרות רשתית ושרות קרנית, אנחנו יכולים לתת מענה מלא וחיוני לכל תושבי הצפון, ובכלל זה למקרים קשים ומורכבים כולל מקרי טראומה כמו זה".

 

העמק: שירות חדש וייחודי בצפון לטיפול בגידולים שפירים בבלוטת התריס

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|