בלי בתי משפט: אלטרנטיבת הגישור תופסת תאוצה בעפולה

מוכנים לוותר על ההתדיינות בבית משפט? הסתבכתם בסכסוך שכנים? מרגישים שבעל עסק העניק לכם שירות לא ראוי או לא הוגן? מרכז הגישור הקהילתי בעפולה יסייע לכם ליישב סכסוכים וחילוקי דעות בהידברות – עד להגעה להסכמה. המחשה: צילום ע"י פיליפ ראמקארס, פריאימג'ס.

אלטרנטיבת הגישור, שמבטלת לא פעם הליכים משפטיים, תופסת בשנים האחרונות מקום גדול יותר ויותר. היתרון הגדול של אלטרנטיבת הגישור: היא חוסכת כסף רב לצדדים, מהירה, ובהרבה מקרים מסתיימת עם לחיצת יד.
גם בעפולה פועל מרכז גישור קהילתי על-ידי מגשרים מתנדבים מוסמכים מעפולה והסביבה, אשר מטרתו ליישב סכסוכים וחילוקי דעות בהסכמה משותפת של הצדדים המעורבים בו ולא כהחלטה של בית-המשפט.
המרכז פועל בחסות רשת "שחקים" בעפולה. הוא עובד בשיתוף פעולה עם בית המשפט – אשר מפנה אליו תיקים, ולהסכמים שבסיום הגישור יש תוקף משפטי.
במקביל מפעיל המרכז פעילות של יישוב סכסוכים בקהילה – כשניתן לפנות למרכז ישירות לפני פניה לבית המשפט, בסכסוכי שכנים ומחלוקות מול בתי עסק מקומיים ואזוריים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אמילי זיידל, מנהלת בית ויצו ורכזת קהילה סיפרה: “הפעילות של המגשרים מייתרת בהרבה מקרים את הביקור בבתי המשפט וחוסכת לכל המעורבים זמן, כסף ואולי הכי – חשוב אנרגיות שליליות. במרכז אין צורך להיות מיוצגים על ידי עורכי דין. התיווך, ההידברות והדיאלוג נעשים בעזרת מגשרים מקצועיים. הרצון הוא לבוא אחד לקראת השני וזו גם המגמה של בתי המשפט, להפנות הליכים משפטים מהיכלי השופטים לאופציית הגישור.
מהניסיון שלנו אנו רואים שמעל 60% מהגישורים מסתיימים בהסכמים לשביעות רצון הצדדים. המגשרים במרכז נבחרים בקפדנות, ביניהם עו"ד, פסיכולוגים, כלכלנים ועוד, אשר מוצאים את הזמן להתנדב ולתרום לקהילה. יש דגש על מקצועיות המגשרים והליכי הגישור ע"י אמות מידה והכשרות מקצועיות שהמגשרים מקבלים. למרכז יש מנהלת מקצועית, ארבל בן ארי ומנהלת משרד – אורית וייס. אנו מקבלים את התיקים מבית המשפט ומבצעים את הגישורים בתוך הקהילה- הלכה למעשה", סיכמה זיידל.

לפניות ניתן להתקשר למנהלת המשרד אורית וייס בטל': 0523336090 או במייל –
מייל: gishur@matnas-eshkol.org.il

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|