בלגן בעפולה: "יש נתק בין המאמן לחלק מחברי ההנהלה, ומספר שחקנים רוצים לראות שינוי"

אחרי פתיחת עונה מאכזבת (2 נקודות מ-12) ואין ספור בעיות מעיקות עקב המצב הכלכלי, גורמים בהפועל עפולה מעידים על מערכת יחסים מתוחה בין ההנהלה למאמן וגם על משבר ביחסים עם חלק מהשחקנים.
גורם בקבוצה: "אי אפשר להפיל את כל התיק על המאמן". היו"ר עמיר נוי: "בשלב זה מאמן הקבוצה הוא פליקס נעים". הערכה: במידה ונעים יפוטר-ידרוש את מלוא החוזה עד תום העונה

בדרך לזעזוע? ארבעה מחזורים בלבד חלפו וכבר מעמדו של מאמן הפועל עפולה פליקס נעים מתחיל להתערער בצורה דרמטית.
פתיחת העונה המאכזבת (2 נקודות מתוך 12 אפשריות) והצרות הכלכליות נותנות את אותותיהן בצורה בולטת. אחרי ההפסד האחרון לרמת השרון 0:2 שררה מתיחות בחדר ההלבשה ובמקביל נפער עוד סדק במערכת היחסים השברירית בין ההנהלה למאמן. עד כדי כך שבהנהלה שקלו אפשרות לבצע זעזוע בעמדת המאמן, אבל שלאחר פגישה אצל ראש העיר אבי אלקבץ החליטו בינתיים להשאיר את המאמן נעים. השאלה עד מתי?

• אי אפשר להפיל את כל האחריות על המאמן

זה לא סוד שראש העיר אבי אלקבץ וגם חברי ההנהלה אינם מרוצים מתפקוד של הקבוצה במגרש. כמו כן, המאמן נעים גם לא נחשב לטיפוס פופולארי במיוחד בקרב האוהדים. עם זאת, למען ההגינות חשוב לציין כי זה לא יהיה הוגן להפיל את האחריות על הגב של המאמן פליקס נעים, שכן האחרון התמודד עד עכשיו עם תנאים לא פשוטים בכלל. ליכולת החלשה במגרש והתוצאות המאכזבות יש סיבות רבות ואובייקטיביות שאינן קשורות בכלל לתפקוד המאמן.


בנוגע לשאיפות, היו"ר נותר אופטימי: "רק התחלנו את העונה וחלפו 4 מחזורים בלבד. למרות הכל, אני חושב שעדיין אנחנו יכולים להתמודד על מקום בפלייאוף העליון."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לא זו בלבד שבהנהלה חתכו למאמן כמה שחקנים משמעותיים בסגל בגלל האילוצים הכלכליים, אלא גם עברו 8 משחקים רשמיים בגביע הטוטו והליגה עד שכל הסגל עבר רשמית בבקרה.
"עם התנאים שפליקס נעים התמודד עד עכשיו", אמר השבוע גורם במועדון, "גם מורינו לא היה יכול להצליח. נעים הוא לא קוסם. הוא יצא למחנה אימונים עם קבוצה מסוימת וחזר משם עם קבוצה שונה לגמרי. יותר מזה, בהרבה מקרים אפילו לא התייעצו איתו את איזה שחקנים חשוב להעביר קודם בבקרה".

• מסתמן: הרומן הזה לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן

לפי שעה ראשי המועדון, ובראשם האיש החזק בקבוצה עמיר נוי, נוטים להמשיך את ההתקשרות על המאמן פליקס נעים. אבל כל בר דעת מבין שמעמדו של המאמן מעורער מאוד והסיכוי שהוא ימשיך לאורך זמן בעפולה נמוך מאוד.
מה שמטריד את ראשי המועדון זה לא רק התוצאות המאכזבות במגרש אלא בעיקר מערכת היחסים המתוחה בין המאמן לחברי ההנהלה (בני הייק ויוסי כהן), כמו כן העובדה שחלק מהשחקנים הבכירים לא משדרים על אותו גל עם המאמן. "המאמן בקושי מדבר עם חברי ההנהלה בני ויוסי. ואם זה לא מספיק, אז גם בחדר ההלבשה אין שקט. יש כמה שחקנים בכירים שהיו רוצים לראות שינוי בעמדת המאמן וזה בעייתי", כך סיפר השבוע גורם במועדון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתוך כך, המאמן הנעים מחזיק בחוזה עד תום העונה כשלהנהלה יש אופציה לעונה נוספת. גורמים במועדון מעריכים כי במידה והמאמן יפוטר, סביר להניח שהוא ידרוש את מלוא החוזה עד תום העונה.

• "למרות הכל, אפשר להגיע לפלייאוף"

יו"ר הקבוצה עמיר נוי שומר על טון אופטימי: "השבוע סיימנו את כל העניינים מול הבקרה ועכשיו אנחנו מחפשים להביא שוער, קשר ומגן שמאלי בכסף שהתפנה משחרורו של רוצ'ט".

• לגבי סוגיית המאמן אמר היו"ר: "בשלב זה מאמן הפועל עפולה הוא פליקס נעים". 

בנוגע לשאיפות, היו"ר נותר אופטימי: "רק התחלנו את העונה וחלפו 4 מחזורים בלבד. למרות הכל, אני חושב שעדיין אנחנו יכולים להתמודד על מקום בפלייאוף העליון, אבל עד אז הדרך ארוכה מאוד".