בכל צבעי הקשת

תושבי עפולה, ספק אם אתם מכירים את השם מיכאל שפירא אבל כדאי שתדעו שהוא האיש שמופקד בכישרון רב כבר 16 שנים על הכנסת צבע לחייכם וחיי ילדכם

מדי בוקר כאשר אנו פוקדים את בתי הספר וגני הילדים ברחבי העיר מקבלים את פנינו ואת פני הילדים ציורים צבעוניים משובבי נפש. אם תהיתם מי עומד מאחורי הציורים הנפלאים שמוסיפים צבע ושמחה לבוקר של כולנו אז תדעו שמדובר במיכאל שפירא צייר של העירייה.
שפירא (59) עלה לארץ לפני 17 שנה מאוקראינה לעפולה ושנה לאחר מכן גויס לעיריית עפולה בתור צייר אורבאני. עוד בטרם עלה לישראל החל ללמוד בשנת 1974 'תאוריית ציור' ולאחר שש שנים סיים את לימודיו והחל לעבוד כצייר וכאומן באוקראינה.
לאחר שעלה לישראל חיפש עבודה בתחום ובעיריית עפולה החליטו לסייע לעולה החדש שהחל לצייר במוקדים שונים בעיר ובעיקר במוסדות החינוך, בבתי הספר ובגני הילדים במטרה להכניס צבע לחיים של כולנו. במקביל הוא משתתף כבר שנים ארוכות בתערוכות בערים שונות בישראל ועם השנים הפך שמו למור כצייר עירוני מוכשר.
מאז שהצטרף לעיריית עפולה הוא חתום על מאות פרויקטים אך אחד הפרויקטים האהובים עליו הוא הפרויקט שביקש ראש העיר אבי אלקבץ לקדם במוסדות החינוך ברחבי העיר. במסגרת הפרויקט מצייר שפירא על מבני הגנים ובתי הספר ציורים מאגדות ילדים, משחקי ריצפה לילדים או רחובות ונופים של העיר עפולה כגון ציור הקיר הענק של כדורים פורחים מעל העיר עפולה שצייר בבית הספר יהלום ולדבריו הפך לאחד האהובים ביותר שלו.
"לבקשת ראש העיר אבי אלקבץ, התחלנו לפני כשנתיים פרויקט ציור בבית ספר והגנים" סיפר שפירא והוסיף: "כיום יש יותר מ-50 בתי ספר וגנים שנרשמו לפרויקט. את חלקם כבר סיימנו ואת היתר אנו מבצעים כעת או בעתיד הקרוב. נגיע לכולם".

 

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|