בית שאן: ילד כבן 10 אושפז בעקבות עקיצת עקרב

אורן וקנין בן 10 ממושב רחוב פונה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי זיו לאחר שנעקץ על ידי עקרב במהלך טיול כיתתי בנחל ראש פינה.

במהלך טיול כיתה בנחל ראש פינה, לאחר שהתיישב לאכול, חש הילד אורן ועקנין בעקיצה חזקה, המורות זיהו מיד שנעקץ על ידי עקרב ופינו אותו לחדר המיון לביה"ח זיו בצפת.

אורן סיפר לצוות הרפואי, כי במהלך הטיול, התיישבו התלמידים לאכול ארוחת בוקר וכי כמה דקות לאחר שהתיישב על סלע והחל בארוחה, חש בכאב עז בשוק הרגל. המורות חשו אליו מיד וגילו, כי נעקץ על ידי עקרב.
המורות לא איבדו עשתונות הזעיקו מיד אמבולנס וחלקם אף תפסו את העקרב בקופסת פלסטיק. אורן בליווי מורה, שגם הביאה איתה לרופאים במיון ילדים במרכז הרפואי זיו את הצנצנת ובה העקרב, לצורך זיהוי, נקלטו מיד במיון ילדים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מביה"ח זיו  נמסר לעמקניוז כי לאחר שהובא למיון ילדים נבדק מצבו הרפואי על ידי רופא הילדים ומצבו היה יציב ובשלב זה הוא יישאר להשגחה.

במקביל הוזעק אביו של אורן, מוטי ועקנין שמיהר להיות לצד בנו  משום שחשש מאוד, מאחר וישנם סוגי עקרבים ארסיים מסוכנים.
"כשראיתי אותו נרגעתי. הוא היה רגוע והכאב כבר שכח ובמקום העקיצה אפילו אין נפיחות. אני מקווה שישחררו אותו היום הביתה. במקום יום טיול עם הכיתה אפצה אותו ביום כיף עם אבא" אמר מוטי וקנין בחיוך.

ד"ר דנה קרופיק, מנהלת מחלקת מיון ילדים במרכז הרפואי זיו אמרה  לעמקניוז , כי תקופת הקיץ החלה מוקדם השנה וכי יש לשים לב לסכנות אותן מביא הקיץ כמו: עקיצות, התייבשות, טביעות, הכשות ובדומה לכך גם עקיצת עקרבים.
"במקרה של אורן העקרב הוא שחור ולא ארסי ולכן עצם העקיצה כואבת אך לא נגרם נזק רפואי .שמחנו לראות, כי המורות דאגו להביא את העקרב כך שנוכל לאבחן ביתר דיוק את הטיפול.
בדרך כלל העקרבים הצהובים הם המסוכנים ולא העקרבים השחורים, אך אנו נשאיר את אורן להשגחה בכל מקרה. הוא ילד חיובי ושמח ואנו מקוים, כי הכל יעבור בשלום" אמרה  ד"ר קרופיק.