בית שאן: ילד בן 4 בלע "גולה"

רופאי המרכז לבריאות הילד בכללית בית שאן מזהירים ומתריעים: "תשגיחו ותסבירו לילדים שאסור להכניס גופים זרים לפה ואת הסכנות שבבליעת גופים זרים"

למרכז בריאות הילד כללית בית שאן הובהלו באחרונה מספר ילדים לאחר שבלעו גופים זרים. "אנחנו חוזרים וממליצים להורים להרחיק מילדים גופים זרים. תשגיחו ותסבירו לילדים שאסור להכניס גופים זרים לפה ואת הסכנות שבבליעת גופים זרים" מסבירה ד"ר טטיאנה סלבקי, מנהלת המרכז לבריאות הילד.
לדברי ד"ר סלבקי "אנחנו רואים עלייה בחודשי הקיץ בפגיעות ילדים מכיוון שהם לא במסגרות ויש להם יותר זמן פנוי. לאחרונה, הגיע למרפאה ילד כבן 4 לאחר שבלע גולה. לאחר בדיקה קצרה הבנו שלא קיימת סכנה לחייו ואין מצוקה נשימתית, שלחנו אותו לעשות צילום חזה.
למזלו הגדול, הצילום הראה שהגולה אינה תקועה בוושט או נשאפה לאחת הריאות, מצב המסכן חיים. השארנו אותו להשגחה והסברנו להורים שבגלל גודלה של הגולה היא תצא מגופו באופן טבעי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במרכז בריאות הילד בבית שאן מטפלים בכ- 6,300 ילדים מכל האזור והסביבה. הצוות כולל מומחים ברפואת ילדים, קרדיולוגיה, אנדוקרינולוגיה, תזונה ודיאטה, ריפוי בעיסוק, סיעוד ומנהל.
"במקרה של הילד שבלע גולה היה סוף טוב. הגוף הזר יצא באופן טבעי וללא נזקים. אנו מטפלים בהרבה ילדים שבולעים גופים זרים כגון מטבעות, סיכות, קליפות של גרעינים, מגנטים ועוד. במקרים מסכני חיים אנו מיד מפנים למיון ילדים במרכז רפואי העמק מכיוון שחלק מהחפצים מסוכנים, דורשים התערבות והוצאה מידית של הגוף הזר. סיכות ומגנטים עלולים לגרום לחורים במעיים, וסוללות מפרישות חומרים מסוכנים. כל מי ששומר על ילדים קטנים ופעוטות, לא להוריד מהם את העיניים.
תקפידו על סביבת בית בטוחה. תסבירו לילדים לא להכניס חפצים לפה על מנת שלא יבלעו או ישאפו את הגופים הזרים. למדו אותם את הסכנות" מסבירה ד"ר סלבקי.