בשם הבת – סיפור של חסד ונתינה

לפני כשש שנים נרצחו רבקי וגבי הולצברג ז"ל בבית חב"ד במומביי בפיגוע רצחני. הוריה של רבקי, הרב שמעון רוזנברג והרבנית יהודית הגיעו למומביי וכבר באזכרה ביום שאחרי הרצח הבטיחו להמשיך בדרך הנתינה של הבת. בני הזוג רוזנברג, שהנתינה היא חלק מאורח חייהם כל השנים, התחילו לאחר הרצח הנתעב בהכנות לבניית בית המעשים הטובים בעפולה. בראיון ל-עמקניוז, מספרים הזוג רוזנברג על המקום המרכזי בחייה של רבקי ז"ל, על האסון הנורא בו איבדו את בתם וגם על הטיפול בנכד, מוישי, שהתייתם מהוריו בגיל 3. בית המעשים הטובים מוקם בימים אלה אך ורק מכספי תרומות ובני הזוג רוזנברג מבקשים מכל מי שיכול להירתם למפעל חייהם

הרב שמעון והרבנית יהודית רוזנברג מעפולה הם אנשים של חסד ונתינה בכל רמ"ח איבריהם. את החסד והנתינה האלה הנחילו בני הזוג גם לביתם רבקי שהלכה בדרך הוריה כבר מגיל צעיר, כמו שמספר האבא שמעון השבוע כשאנחנו נמצאים בחלל מה שיהיה בית המעשים הטובים ע"ש גבי ורבקי הי"ד בעפולה: "הנתינה שלה התבטאה עוד מגיל רך וצעיר, עוד כשהיא הייתה בבית ספר יסודי בכיתות הנמוכות אז היא הייתה מהטיפוסים שהייתה מאמצת נשים מבוגרות והייתה עוזרת להם. גם בבית הספר היא הייתה שנותנת ועוזרת במיוחד. כשהייתה מתחילה שנה והיו באות תלמידות חדשות לבית ספר אז היא הייתה זו שעוזרת להן ומכניסה אותן לחברה. זה המשיך בכל הלימודים,  תמיד הייתה עוזרת לאחרות, הייתה מביאה אלינו הביתה בנות שהבית שלהם לא היה במצב הכי טוב והיא הייתה מביאה אותם לפה. היא ספגה את זה מהבית ועשתה את החסד מהבית ותמיד אמרה, כשאני אגדל אני אסע למקום רחוק ואעזור לאנשים.
הנתינה שלה הייתה גם בהודו. זה היה לא רק לעזור ליהודים ולמטיילים,  אלא לכל אדם באשר הוא. זה היה הבית שלהם ולכן הבית שלהם היה פתוח לכל. בדרך הזו הגיע הטרור לבית שלהם. הם נכנסו אליהם במסווה של נזקקים שרוצים להתעניין ביהדות ושם הם למדו על לוח הזמנים ותכננו את הפיגוע".

• ידענו שאנחנו ממשיכים את הנתינה של גבי ורבקי

הפיגוע הזה גדע כאמור חיים של נתינה של רבקי ובעלה גבריאל הולצברג ז"ל. השבוע, בבית שיהיה גלעד לזכרם וימשיך את משנת הנתינה של בני הזוג, נזכר הרב רוזנברג בשעות שחלפו מרגע הידיעה על החטיפה עד שממדי האסון הנורא נחשפו בפניהם, וההחלטה שלהם להמשיך את דרכם של הילדים: "זה היה יום שישי, הוצאה לנו טיסה מיוחדת במטוס פרטי לטורקיה ומטורקיה למומביי ושם נפגשנו בשישי בבוקר עם הנכד, עם מוישי. ביום שישי בלילה הודיעו לנו על הרצח, זה היה ערב שבת ואז פרצו הכוחות לתוך הבניין ומצאו את הגופות.
כבר ביום ראשון ידענו שאנחנו ממשיכים את הנתינה של גבי ורבקי, אותו לפיד אש של הנתינה של החסד שהיה שם אנחנו ממשיכים. בטקס האזכרה שהיה שם בתוך בית הכנסת 'אליהו הנביא', כבר שם הכרזנו אני ויהודית שכשנחזור לארץ נקיים המשך לפעילות שלהם זאת אומרת שאנחנו ראינו את העניין של ההנצחה לא רק הנצחה בלבד. אתה יכול לתרום כסף,  ולבוא לישראל אבל אנחנו ראינו את ההנצחה  כהמשך הפעילות, זאת אומרת שכל הפעילות שלנו זה להמשיך את החסד שהם עשו. אנחנו ממשיכים את זה גם עם מוישי שאז היה בן שנתיים היום הוא כבר בכיתה ג', בן 9. מוישי אומר בכל פעם שהוא מגיע לכאן 'זה הבית של אבא ואמא! זה הבית שלי! כשאני אהיה גדול אני אנהל את הבית אני אמשיך את החסד'. כל פעם שעוברים פה הוא חייב לעצור ולבקש: סבא בוא אני רוצה לראות מה חדש".

"הנתינה של רבקי הייתה גם בהודו. זה היה לא רק לעזור ליהודים, אלא לכל אדם באשר הוא". הזוג רוזנברג באתר הבנייה של בית המעשים הטובים
"הנתינה של רבקי הייתה גם בהודו. זה היה לא רק לעזור ליהודים, אלא לכל אדם באשר הוא". הזוג רוזנברג באתר הבנייה של בית המעשים הטובים

• מה מקור הכוח לאחר האסון הנורא?

קשה שלא להתרשם מהדבקות במטרה של בני הזוג רוזנברג למרות האסון הכבד שעבר עליהם. כשאני מבקש מהם להסביר את מקורות הכוחות

האלו אחרי האסון הנורא שכרוך באיבוד הבת האהובה, עונה הרבנית יהודית: "אני אגיד לך שזה לא קל, זה קשה באופן טבעי לכל הורה להתמודד עם כזה דבר אבל היתרון שיש לנו באופן אישי זה כוח האמונה.  בזכות האמונה אנחנו מחזיקים מעמד, אנחנו מאמינים שכל מה שהקדוש ברוך הוא עושה הוא לטובה למרות שיש דברים שאנחנו לא מבינים.

אנחנו מאמינים שאין רע יוצא מלמעלה. אני אגיד לך מה, אם יש פאזל ענק מלא חלקים, אנחנו חלק קטן בפאזל בתוך פאזל ענק, מי שרואה את כל התמונה מלמעלה זה רק הקדוש ברוך הוא הוא יודע איפה לשים כל חלק ואיך להעביר כל חלק ומה לעשות, הוא בורא העולם והוא מסדר אותו ומנהל אותו, אנחנו בורג קטן אז אנחנו בכוח האמונה משתדלים להתחזק כל הזמן.

הקדוש ברוך הוא נתן לנו מתנה שנקראת מוישי שהוא אוד מוצל מאש ומוישי נותן לנו את הכוחות להתגבר ולהתמודד. אומנם זה קרה לפני שש שנים וחצי אבל בשביל הורים אין זמן, בשבילנו זה כאילו קרה עכשיו. אנחנו כל יום חושבים עליהם ומסתכלים עליהם בתמונות, נותנים צדקה לעילוי נשמתם, אבל מוישי איתנו וכשאנחנו איתו אנחנו חייבים לשים מסכות, להיום שמחים מאושרים, אבא ואמא צעירים והוא נותן לנו את הכוח. זה מה שיש וצריך תמיד לדעת להסתכל קדימה ועם כל הקושי להתמודד עם זה. מי שיגיד לך שהכל בסדר הוא שקרן. כלפי חוץ יש מסכה ויש פעמים שאפשר להסתיר ויש פעמים שאי אפשר אבל כמובן שהנחמה שלנו זה בעשייה. איך אומרים 'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו' אנחנו לא ניתן. ברגע שאנחנו ממשיכים בעשייה וממשיכים לתת ולעשות, עם ישראל חי וקיים".

•הרב רוזנברג פונה לכל מי שיכול

הרב רוזנברג מסכים עם דברי אישתו שממשיכה ואומרת כי מבחינתם הבית הזה אומר לתת: "לעשות  חסד עם כל מי שצריך אם זה לחיילים שניתן להם בית חם, או לכל עזרה שנוכל להוציא מהבית הזה. הבית הזה אומר אתם לא תהרסו את עם ישראל, לעם ישראל יש כוח ואנחנו נלך עם ראש זקוף וברגע שאתה נותן אתה נתרם. ברגע שאתה תורם אתה מתרומם, זה מאותו השורש אנחנו מקווים מהר שהמשיח יבוא ואז נתראה פה גם עם גבי ורבקי".
למעשה, בית המעשים הטובים נמצא כרגע במצב של גמר שלד, כשכרגע מחפשים בני הזוג תורמים שיעזרו להם למלא את הבית מהבחינה הפיזית, הגשמית ומהבחינה הרוחנית. הרב רוזנברג פונה לכל מי שיכול: "כל הבניין פה הוא מתרומות, כרגע חסר הרבה כסף שהבית הזה יפעל ויעמוד, חסר בערך 2 מיליון שקל. אנחנו פונים עכשיו גם לתושבים וגם לאנשים בעלי אמצעים שיבואו ויעזרו לנו. השם נתן למישהו אוצר והוא צריך עכשיו לעזור. באופן טבעי כל מי שעוזר לנו הוא נהיה שותף לבניין הזה ולמעשים הטובים. זו הזדמנות שתהיה לכל אחד הזכות".

אז אם אתם מעוניינים להיות חלק מהעשייה הרבה והמבורכת של משפחת רוזנברג, ולהיות חלק מהטוב והנתינה, אתם מוזמנים לפנות למשפחה או להיכנס לדף גיוס התרומות בכתובת: https://bit.ly/1TEV8ey ולעזור במה שאפשר.