"בית חדש" לפקעות ובצלים של פרחי בר – בגלבוע המזרחי

בחודש האחרון נעשתה פעולה רחבת היקף שבה הוצאו אלפי גיאופיטים מסוגים שונים: רקפות, נוריות, סחלבים, אירוסים ועוד. צילום: מוא"ז עמק המעיינות

המועצה האזורית עמק המעיינות מקדמת נמרצות את בניית הישוב החדש מיטל על הגלבוע המזרחי, ולקראת תחילת עבודות התשתית על ההר הוצאו פקעות ובצלים של פרחי בר רבים ומגוונים ממקום מושבם והועתקו לפיסת קרקע חדשה על ההר ביניהם פקעת של רקפת המוערכת כבת מאה שנים.

יורם קרין ראש המועצה אומר: "אזור הגלבוע הוא אזור מיוחד במינו, מלא בזנים רבים ומגוונים של חי וצומח. השמירה על הפריטים השונים הייתה אחת הראשונות במעלה ולכן עם ההכנות לתחילת עבודות הפיתוח וכניסת הכלים הכבדים לשטח נכנסו לפעולה אנשי המקצוע שתפקידם היה לאסוף את פרחי הבר מהשטח ולהביאם אל חלקות שטח חדשות על ההר. העברת הגיאופיטים (הבצלים והפקעות של פרחי הבר) היא פעולה שנועדה לשמור על הטבע, לאפשר המשכיות ולתת לגאופיטים מקום חדש שבו ישתלבו וימשיכו להיות חלק מהנוף הקיים של ההר. כמי שחיים באזור שכולו טבע – חובה עלינו לשמר את יופיו וייחודיותו למעננו ולמען הדורות הבאים."

בחודש האחרון נעשתה פעולה רחבת היקף שבה הוצאו אלפי גיאופיטים מסוגים שונים: רקפות, נוריות, סחלבים, אירוסים ועוד. אלה הועברו לשטחים אחרים על ההר אשר אינם מיועדים לבנייה כלשהי, ולכן בשנה הבאה ובשנים הבאות ישובו לפרוח ולהמשיך להתרבות. ביום שישי האחרון, הסתיים חלקו האחרון של מבצע העתקת הגיאופיטים ממקום משכנם בעשרות השנים האחרונות בצמוד למלכישוע, ועשרות ילדים ותושבי העמק וההר לקחו חלק בהטמנת הבצלים והפקעות במשכנם החדש בסמוך לאתר התיירות 'חוות הרוח'.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|