בית השיטה וכפר עזה – רומן מתמשך

השכיחו את "צבע אדום": חברי קיבוץ בית השיטה בגלבוע "ירדו" לכפר עזה לערב שירה. "גם בימים שקטים וגם בימים מתוחים כמו היום, זוהי מחווה של הזדהות עם אנשי העוטף, ואמירה מפורשת שאתם לא לבד'", אמר ניצן סלע.
מאת: אפרת שלם.
צילום: ורדה גולדשטיין

זו השנה השישית שחברי קיבוץ בית השיטה ירדו לכפר עזה לחבק את התושבים ולשיר עמם. מדובר במסורת שהחלה מיד אחרי 'צוק איתן', ביום הראשון בו חזרו החברים לבתיהם אחרי שהייה מחוץ לקיבוץ, ובית השיטה הכינה להם ארוחת ערב ובשר על האש כיד המלך. את היוזמה הזו הרים ניצן סלע, שמדי שנה יחד עם חברו עידו פרבר מכינים ומתכוננים למפגש המרגש הזה. "גם בימים שקטים וגם בימים מתוחים כמו היום", אומר סלע, "זוהי מחווה של הזדהות עם אנשי העוטף, ואמירה מפורשת ש'אתם לא לבד'."
שני אוטובוסים מלאים במבוגרים וילדים הגיעו ביום שישי האחרון בשעות הערב לחדר האוכל בו הוגשה ארוחת ערב חמה, ולאחריה נאמרו ברכות מפיו של מזכ"ל התק"צ ניר מאיר, שלא מפסיד אף ערב שירה, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, מזכירת הקיבוץ הילה איפרגן ונציגת בית השיטה יהודית פלד. לזכרו של החצוצרן הקבוע בערבי שירה מיכאל סלע ז"ל, שנפטר לפתע החודש, השמיע חברו לתזמורת את מנגינת 'השוטר אזולאי' – סולו עצוב ומרגש עד דמעות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כשהשירים קלחו בניצוחו של צליל בירן ותזמורתו והגיעו לשיא כולם קמו מהכיסאות והחלו לרקוד. זו הייתה שמחה אמיתית אשר השכיחה לרגע את החיים על פי 'צבע אדום'. הערב הסתיים בשירה אדירה של 'התקווה' כשהחברים משני הקיבוצים מחובקים, זרוע על כתף, וכבר מייחלים למפגש הבא.
לילי איתמרי מפיקת הערב מכפר עזה הודתה לאנשי בית השיטה ואמרה: "בכל שנה אתם מביאים את הרוח והשמחה לביתנו גם כשהמתח באוויר, לא מוותרים, ממלאים את האוטובוסים, וגודשים את הרחבה שלנו בשירה רמה. אתם המאמינים הגדולים שצריך להמשיך עוד שנה ועוד שנה, ואנחנו כאן מאוד מעריכים ומחכים כבר לשנה הבאה".
יום אחרי הביקור של המשלחת מבית השיטה, נקראו חברי הקיבוץ שוב לממ"דים ולמרחבים המוגנים בעקבות אזעקת צבע אדום.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|