בית האמנויות עמק יזרעאל גאה להציג: שובו של ערב המגמוסיקה המסורתי

 האירוע בהפקה עצמית של התלמידים התקיים באולם המופעים ביפעת, כאשר נושא המופע שנבחר השנה היה שירי מחאה. צילום: ענת חרמוני

מגמת המוסיקה המתקיימת בבית האמנויות הינה מגמה אזורית משותפת, המיועדת לתלמידים העוסקים במוסיקה באופן פעיל- מנגנים או שרים, ולאלה הרוצים להעמיק את היכולת וההבנה שלהם במקצועות המוסיקליים השונים. בסיום הלימודים, תלמידי המגמה נבחנים בבחינה עיונית, בהיקף של חמש יחידות לימוד. דגש מיוחד מושם על נגינה ויצירה עצמית, שבאות לידי ביטוי בשלל אירועים ופרויקטים,  המתרחשים לכל אורך השנה.
האירוע המרכזי השנתי של המגמה, נערך באולם המופעים ביפעת, ובו העלו התלמידים הפקה עצמית עתירת כישרון! שירים, הם דרך יצירתית אמנותית ומרגשת להעברת מסר, להשמיע אמירה, על כן, נושא המופע שנבחר השנה היה שירי מחאה. הם בחרו בעצמם את קטעי הנגינה והשירה, התארגנו לחזרות, עיבדו, התאמנו והעלו ביצועי נגינה ושירה מרהיבים, בשלל סגנונות, בהרכבים חד פעמיים ובשיתופי פעולה מסקרנים.
את הערב המרגש חתם טקס פרידה מתלמידי כיתות י"ב, המסיימים את לימודיהם בעוד זמן קצר. יריב דומני רכז מגמת המוסיקה ואסנת יצחק מורה במגמה, ברכו את התלמידים: "אנחנו מאוד נרגשים לעמוד על הבמה כאן הערב ועוד יותר נרגשים לראות קהל חי. ואו, איזו שנה זו הייתה… שנה שבה ישבנו מול ריבועים, לרוב שחורים ודיברנו אל עצמינו. שנה של אי וודאות, חוסר יציבות, הרבה גמישות. למזלנו, המוזיקה היא המרפא לכל, חוט מקשר בין כל התלמידים המוכשרים שתראו כאן הערב." מנהלת בית האמנויות לאה זית, הוסיפה: "היצירה האישית של התלמידים היא גולת הכותרת של הפעילות בבית האמנויות. במיוחד בשנה כזו, שבה חיינו לפי הנחיות המגפה שהכריחו אותנו להסתגר איש איש בביתו. היכולת של הנוער להביע במילים, בצלילים ובכישרון אין קץ, את החוויות שעברו על כולנו, נותנת לנו כוח ונחמה." ראש המועצה אייל בצר, אמר: "המוזיקה היא דרך יצירתית ומרגשת להעברת מסר ולהשמיע אמירה. הערב הזה הוא תוצר של יצירה ושל ביטוי אישי, באמצעותם אתם מביאים את עצמכם ואת רחשי ליבכם ואין מרגש מזה."