בין הרצים בחצי מרתון תבור: אהרון קרוב – הפצוע הקשה ביותר במבצע 'עופרת יצוקה'

כ-1500 רצות ורצים, השתתפו בחצי מרתון התבור הראשון שהוכתר בהצלחה רבה. גם תנאי מזג האוויר לא פגמו במרוץ השטח הוותיק בארץ שעבר מתיחת פנים

לראשונה חברת מרתון ישראל בשיתוף המועצה האזורית גליל תחתון הוציאו לדרך את חצי מרתון התבור, שעבר מתיחת פנים משמעותית, מהקפת התבור, מרוץ השטח הראשון והוותיק בישראל ע"ש האלוף יצחק שדה ז"ל, מקים הפלמ"ח למרוץ שטח מקצועני, במתכונת חדשה ומיוחדת שנבנתה למרוץ.
מסלולי המקצים שונו ומקצה חצי מרתון שולב. במרוץ לקחו חלק חיילי צה"ל, לוחמי סיירות ובוגרי מכינת 'תבור' שגם סייעו באירוע. בין הרצים היה גם אהרון קרוב הפצוע הקשה ביותר ממבצע 'עופרת יצוקה' שמצא בריצה דרך מעולה לשוב לאתנו.
"המשוב שמגיע מקהילת הרצים, מרגש וממלא לנו את הלב. מכל הארץ הגיעו לחוות אירוע כל כך מיוחד בטבע המדהים של התבור ובשבילי המועצה האזורית גליל תחתון, בימים האלה שבין שואה לזיכרון ולעצמאות לרוץ בשטחי היאחזות הפלמ"ח הראשונה, זה לא מובן מאליו. חצי מרתון התבור יהפוך למרוץ נחשק וייחודי", ציין עופר פדן מנכ"ל מרתון ישראל.
'הקפת התבור', נוסדה בשנת 1952, לזכר האלוף יצחק שדה ז"ל, מפקד הפלמ"ח הראשון, יוזם ומחנך, ממניחי היסודות לצה"ל ולעצמאות ישראל, שגם טבע את הסיסמה "ספורט לאלפים ולא לאלופים", שינתה את פניה לאירוע ספורטיבי, חברתי, ערכי ותיירותי.  נכדו של האלוף שדה, איתן דפני ממושב שרונה, הגיע לתעד את האירוע וציין שקיום האירוע ושמירה על המסורת מאוד חשובה למען הזיכרון ולמען הדורות הבאים.
ארבעה מקצים הוזנקו למרגלות התבור בשטחי קיבוץ בית קשת: חצי מרתון 21.1 ק"מ, 10 ק"מ, 5 ק"מ ומסלול משפחתי של 3 ק"מ.
ברכות לזוכים במקצה חצי המרתון, לרצים מנוסים; במקום הראשון זכה עידו לכמן בתוצאה 1:29:09, והראשונה בנשים היא ורוניקה האס, 1:41:12. זוהי ריצת שטח מאתגרת עם 400 מטר טיפוס סה"כ. במקצה 10 ק"מ, זכה במקום הראשון חוסיין עזאיזה בתוצאה 39:13, וג'סיקה שפיר היא הזוכה במקום הראשון בתוצאה 48:18.
ניצן פלג, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, שהשתתף במקצה חצי המרתון בירך את הרצים לפני ההזנקה.

 

נוף הגליל על הפודיום

|

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|