בים, באוויר וביבשה

לפני כשלוש שנים התעקש שחר ויינפלד מעפולה להתגייס לצה"ל, הצליח במשימתו, והשלים את הפאזל המשפחתי כאשר שירת במקביל לאביו איש חיל האוויר ואחותו קצינה בחיל הים. לאחרונה השתחרר מצה"ל לא לפני שהספיק לתרום מח עצם ולסיים את השירות בהצטיינות. צילום: אלבום פרטי

במשפחת ויינפלד מעפולה חגגו לאחרונה את שחרורו של הבן שחר (21) מצה"ל. כדי להגיע לרגע המאושר הזה עברו שחר ומשפחתו לא מעט מאבקים שאת כולם ניצחו ובגדול. בשנת 1999 כששחר היה תינוק בן שלושה חודשים בלבד, הוא לקה במחלת השעלת הקשה שהייתה נפוצה בישראל בשנות ה-50.
במשך למעלה משנתיים היה שחר בסכנת חיים יומיומית וסבל מבעיות ראייה, שמיעה והתפתחות. הבעיות הרפואיות הקשות מהן סבל בילדותו השפיעו גם בהמשך הדרך. כאשר הגיע לגיל גיוס סירב הצבא לגייסו אך הוא התעקש על זכותו ועבר שתי וועדות לאחריהן הצליח לשכנע את מקבלי ההחלטות כי ממילא אם לא יגייסו אותו הוא יתנדב אך לשמחתו בסוף הם התרצו והסכימו לגייסו.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עם גיוסו לצה"ל השלים שחר את הפאזל המשפחתי כאשר שירת במחווה אלון (חיל ירוק) במקביל לאביו אייל המשמש כראש מדור בחיל האוויר ואחותו הבוגרת נוי המשמשת כקצינה בתפקיד סגנית היועץ המשפטי בחיל הים. מעין משולש משפחתי שהשלים פאזל צבאי של שירות "בים, באוויר וביבשה".
הניצחון במאבק להתגייס לצה"ל לא היה היחיד שויינפלד יכול לרשום ברזומה הקצר שלו כחייל מן המניין. הישג נוסף, לא פחות מרגש, הוא תרומת מח עצם כפולה שתרם במהלך השירות הצבאי.
"הסיפור התחיל כבר ביום הגיוס, עוד בשרשרת החיול בבקו"ם. באחת התחנות הציעו לי לעשות בדיקה ולהיכנס למאגר מח עצם של 'עזר מציון'" סיפר שחר והוסיף: "אחרי שנתיים התקשרו אליי ואמרו לי שנמצאתי מתאים לתרומה, לא היססתי לרגע". בחצי השנה האחרונה הספיק שחר לתרום פעמיים תרומת מח עצם לאדם חולה שאפסו סיכוייו להחלים, בפעם הראשונה לקליטת השתל ובפעם השנייה משום שהחולה היה צריך חיזוק. לאחרונה, לאחר תרומתו השנייה, שוחרר שחר משירות סדיר אותו סיים בהצטיינות והוכיח כי לפעמים חלומות מתגשמים ואותו ילד חולה שסירבו לגייסו, התעקש לנצח ואפילו זכה לאפשרות להציל חיים.