ביה״ח העמק: בת 3.5 סובלת מכוויות בפיה לאחר ששתתה מסיר שומנים

הנוזל הקטלני וההרסני שאוחסן בבקבוק קולה צרב את שפתיה וגרונה של הילדה והיא החלה להקיא. ד"ר שרית פלג, מנהלת היחידה לגסטרו ילדים במרכז רפואי העמק: ״פגיעה כזו יכולה להסתיים במוות"

יכול היה להיגמר אחרת: ילדה בת 3.5 מישוב בעמקים פונתה למרכז רפואי העמק במצב מסכן חיים, כשהיא סובלת מכוויות בפיה ובוושט לאחר ששתתה מסיר שומנים קטלני שאוחסן בבקבוק של קולה.
לדברי אימה של הפעוטה, היא מקפידה מאד לשמור את בקבוקי הניקוי במקום מרוחק מהילדים, אולם באותו היום ביקשה מבעלה להביא את מסיר השומנים. האב נכנס הביתה עם החומר שאוחסן בבקבוק של קולה ובדיוק קיבל שיחת טלפון. הפעוטה שראתה את הבקבוק מונח על השולחן חשבה שמדובר במשקה הממותק והגישה את הבקבוק לשפתיה.
החומר ההרסני צרב את שפתיה וגרונה והיא זרקה את הבקבוק והחלה להקיא. לדברי ד"ר שרית פלג, מנהלת היחידה לגסטרו ילדים במרכז רפואי העמק: "הפעוטה הגיעה אלינו כשהיא סובלת מכוויות חמורות בשפתיים במקום שבו נגע החומר בעור החשוף, ובבדיקת גסטרו בהולה שערכנו גילינו שמעט הטיפות שזלגו אל תוך הגרון גרמו לכוויות ברמה בינונית בוושט.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מדובר במצב מסכן חיים, כוויות על הוושט עלולות לגרום לצלקות שנדבקות זו לזו וגורמות לוושט להפוך לצר למעבר של מזון ושתיה ואפילו לחסימה מלאה שדורשת ניתוחים או פעולות גסטרו לפתיחת ההיצרות הזו".
הילדה אושפזה במשך כמה ימים בכירורגית ילדים בניהולו של ד"ר אשר פרסמן וטופלה בתרופות נוגדות חומצה ובאנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום של הכוויות הפתוחות. בסוף השבוע, לאחר שחל שיפור במצבה שוחררה לביתה אולם בשל חומרת הפגיעה היא תצטרך להיות במעקב של רופאי גסטרו ילדים גם בהמשך.
"היה לה מזל גדול שהיא לא בלעה כמות גדולה יותר של החומר", מסבירה ד"ר פלג, "הפגיעה היתה עלולה להיות חמורה הרבה יותר- לגרום לנזקים בלתי הפיכים במערכת העיכול ובוושט ואפילו להיגמר במוות.

דר פלג
דר פלג

אנחנו חוזרים ומזהירים הורים לשמור את חומרי הניקוי המסוכנים במקומות סגורים שאינם נגישים לילדים, ובשום מצב אסור לאחסן חומרים מסוכנים בבקבוקי משקה אלא רק באריזה המקורית", מסכמת ד"ר פלג.