ביה"ס היסודי "עמק חרוד" זכה באליפות הסייבר הישראלית לקבוצות

ביה"ס היסודי עמק חרוד, ממשיך לרשום הישגים פדגוגים יוצאי דופן- במהלך אליפות הסייבר הישראלית (שבוע שעבר), שעורך משרד החינוך, זכה צוות מביה"ס במקום הראשון בקטגורית הקבוצות.

זו הפעם הראשונה שביה"ס ייסודי כלשהו, ממחוז הצפון, זוכה באליפות הסייבר! גודל ההישג מתעצם כאשר לוקחים בחשבון שזו הפעם השלישית ברציפות שביה"ס מתברג לגמר. התחרות השנה חולקה לשני ימי תחרות, כאשר לתחרות הראשונה כאמור נכלל ביה"ס ייסודי עמק-חרוד, מבין 100 בתי הספר המצטיינים שהעפילו לגמר, וזאת מתוך 1544 בתי"ס מכל רחבי הארץ (למעלה מ-200 אלף תלמידים!). היום השני לתחרות (היום), נערך במתכונות של תחרות ברמת הקבוצות, כאשר יחד עם עמק-חרוד התחרו על התואר הנכסף עוד כ-260 קבוצות מבתי ספר שונים.
"גאווה" היא מילה שלא מתארת מספיק טוב את תחושתי". אומר עובד נור, ראש המועצה. "ברוח החזון החינוכי בגלבוע ועידוד המצוינות אנו עושים מאמצים כדי לטפח ולקרב את התלמידים אל תחומי המתמטיקה, מדעי המחשב וטכנולוגיה. זה מאוד מרגש לקבל הכרה על פעילויות פדגוגית, אך זה מספר לנו סיפור חלקי, מכיוון שבמקביל נעשית פעילות מדהימה ברמה המערכתית, הדואגת לכלל התלמידים, הן במקצועות אחרים והן בחיזוק ערכי ובפעילות חברתית התורמת לקהילה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתום שקלול קולות השופטים ובחינת התוצאות, נערך הטקס בו נקבע כי- תואר האליפות לקבוצות (כיתות ג'-ד') יוענק השנה לקבוצה מעמק חרוד! אל הבמה עלו נרגשים חמשת הילדים המרכבים את המשלחת מעמק-חרוד: עמי בלס (קיבוץ יזרעאל), ליאור ביטון (קיבוץ עין-חרוד מאוחד), אלון לביב (קיבוץ יזרעאל), הראל בר-אביב (כפר יחזקאל), ועומרי רזניק (קיבץ גבע). חמשת האלופים מגיעים כולם גם מאותה כיתה (ד1), בבית-הספר.
מי שמובילה את הפרויקט המדהים הזה בעמק חרוד, היא נחמה בן-צבי, יחד עם מיטל סודרי-עדן (רכזת המתמטיקה), עליהן חברו- יורם רודן, מורה לחנ"ג ואבי ביטון (אביו של ליאור), מתכנת במקצועו, אשר לימד בהתנדבות את הילדים והעשיר אותם ברזי התכנות, ומעל הכול-ניצוחה של הילה שוב-גולן, מנהלת ביה"ס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הצוות החינוכי בעמק-חרוד, ביקשו להדגיש את הרמה הגבוהה והמסירות שהפגינו תלמידי עמק-חרוד, לאורך כל השנה, שללא ספק הובילה אותם לתואר הנכסף. לא בכדי מציינים זאת בעמק-חרוד, זאת כאשר התחרות בנויה בצורה בה כל תלמידי ביה"ס (החל מכיתה ב') לוקחים חלק במשחק מהנה, במהלך השנה, אשר עוזר בהקניית עקרונות בסיסיים בתכנות.
יאיר ילובסקי, ראש מינהל החינוך בגלבוע, התייחס אף הוא להישג המרשים: "משרד החינוך יוזם את אליפות הסייבר מתוך מטרה להגדיל את מספר התלמידים השולטים בסביבה טכנולוגית, ומתנסים ביסודות המתמטיקה והתכונה. מכאן שפעילותינו בנידון היא גם שליחות וגם ערך מהותי מתכנית העבודה. מלוא ההערכה אנו שולחים לתלמידי עמק-חרוד ולצוות החינוכי- על הנחישות, דבקות במטרה ועבודה משותפת."