ביהמ"ש השלום נצרת: הכרעת דין בקובלנה פלילית במסגרת עימות בנחל האסי

השופט דורון פורת החליט לזכות ארבעה נאשמים בעקבות קובלנה פרטית שהוגשה כנגד חברי קיבוץ ניר דוד, בטענה כי תקפו פעיל במחאה לשחרור הנחל

הנשיא דורון פורת, נשיא בתי משפט השלום במחוז הצפון, זיכה בשבוע שעבר ארבעה נאשמים בקובלנה פרטית שהוגשה כנגד חברי קיבוץ ניר דוד, בטענה כי תקפו פעיל במחאה לשחרור נחל האסי, הזורם בסמוך לקיבוץ ניר דוד.
בית המשפט זיכה את הנאשמים מכל האישומים הפלילים, לאחר שמיעת ראיות. בית המשפט קבע כי הקובל לא הצליח להוכיח כי הנזקים שנגרמו לו נגרמו ע"י מי מהנאשמים ואת הקשר הסיבתי.
בית המשפט קבע: "לסיכום הדיון בעניין זה אני קובע כי לאחר שמיעת העדויות וההתרשמות מהן, ולאחר שבחנתי את מכלול הראיות נותר בליבי ספק בדבר קיומה של פגיעה של ממש אצל הקובל בעקבות התקיפה, וכן בדבר קיומו של קשר סיבתי בין התקיפה שהוכחה על ידי מי מהנאשמים לפגיעה הנטענת. לפיכך, אני קובע שהקובל לא הצליח להוכיח את התקיימות דרישות סעיף 380 לחוק העונשין לגבי כל הנאשמים, ועל כן יש להורות על זיכויים מעבירה זו, ולו מחמת הספק".
יחד עם זאת נאמר בהכרעת הדין: "גדות נחל האסי הן בבחינת מקרקעי ציבור שלא ניתן לקבל בעלות עליהם. הם לעד שייכים ויהיו שייכים לציבור הרחב, ואין למנוע את הגישה אליהם מפני הציבור הרחב".

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|