רה"מ בעפולה: "נבטל את המושג פריפריה"

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון, ושר השיכון יואב גלנט ביקרו היום בעפולה והבטיחו לקדם את העיר בשלל פרויקטים ותקציבים. על הפרק: מיזם ״מחיר למשתכן״, הקמת נמל תעופה נוסף בצפון וגולת הכותרת: תכנון להקים ציר נוסף של רכבת העמק, שייפנה ויתחבר למרכז הארץ

פמליה מכובדת שכוללת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט הגיעה היום לעפולה, במסגרת חניכת פרויקט מחיר למשתכן. האירוע נערך באולם אשכול פייס בעיר.
ראשון הדוברים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר: ״אנחנו מתכוונים לקדם את הצפון מעלה מעלה בדיור, תחבורה וכל מה שצריך. בכוונתנו גם ליצור חיבור של רכבת העמק עם ציר נוסף לכיוון מרכז הארץ. אנחנו נבטל את המושג פריפריה. אנחנו משקיעים מאמצים ותקציבים בצפון, נעביר שדה תעופה חלופי לנתב״ג צפונה, נקים אוניברסיטה נוספת בצפון ועוד פרויקטים. בסופו של דבר זו תהיה מדינה אחת לכל אזרחיה. מחמם מאוד את הלב לראות את ההתפתחות של העיר עפולה״.

קבלת פנים לנתניהו
קבלת פנים לנתניהו מילדי עפולה

נתניהו גם התייחס למצב הביטחוני בישראל ואמר: ״אנו חיים באזור סוער, עם איסלאם קיצוני, אבל כמו שהתגברנו בעבר על תקופות קשות, כך נתגבר גם עכשיו. אנחנו לא בוחלים באמצעים לשם כך ונשענים על כוח הרצון של אזרחי ישראל. אני מאמין בעם שלנו וביכולת שלנו להפוך את הצפון לפנינה״.
בתום דבריו של ביבי שזכה למחיאות כפיים סוערות עלה לבמה שר האוצר כחלון שזכה לאהדה רבה מהנוכחים, שחלק ניכר מהם הוא מכיר באופן אישי, ״יש לנו כוונה להכפיל את העיר באמצעים של תעסוקה, דיור, אקדמיה, חינוך ודיור״, אמר כחלון.


ראש עיריית עפולה פתח את דבריו במשפט מבדח ואמר כי היום הוא יום משמח עבור תושבי תל אביב, שבעתיד יוכלו להגיע לעפולה בקלות יותר. מירון גם אמר לנתניהו כי הוא מצפה שייקים את ההבטחות שנאמרו באולם בעתיד, ״זה זמן עפולה״, אמר מירון, ״כולנו יחד שותפים לתנופה של העיר שמשפיעה על כל הצפון. בעיר מוקמות שכונות חדשות, אלפי יחידות דיור חדשות וכמובן הבשורה של הרכבת״.


מירון גם התייחס לסוגיית הפיכת עפולה למטרופולין בעתיד ואמר: ״כרגע זה נראה חלום רחוק, אך מי חלם שרכבת העמק תשוב לעלות על המסלול?.. אם נמשיך בכיוון הנוכחי נוכל להגיע ליעד הזה. לצד הבנייה צריך גם לדאוג למקורות תעסוקה, מכיוון שבלי זה הפאזל הזה לא יהיה שלם. על כך צריך לתת את הדעת״, סיכם מירון את דבריו.

 

• שר האוצר כחלון במהלך הביקור: