בחירות 2019 סיבוב שני: בדרך לקלפי

חמישה ימים לפני הבחירות הארציות שאלנו את ראשי המטות ומספר דמויות בעמק למי הם מצביעים ומה הוביל אותם לתמיכה במפלגה בה הם יבחרו בקלפיות

השעון לקראת פתיחת הקלפיות ברחבי ישראל מתקתק ובעוד חמישה ימים, ביום שלישי בבוקר יתעוררו אזרחי המדינה לבחירות נוספות בשנה הנוכחית. למרות שנראה שהבחירות הללו פחות מעניינות את האזרחים, החשיבות שלהן לא פוחתת כהוא זה – ועל הפרק נתונים אינספור סוגיות נפיצות ורגישות שנוגעות להיבטים חברתיים, כלכליים, מדיניים, ביטחונים ועוד. קצת לפני שנשלשל את הפתקים לקלפיות שאלנו דמויות מובילות באזור, חלקם ראשי מטות של מפלגות, למי הם מצביעים ומדוע להצביע למפלגה כזו או אחרת. התשובות לפניכם. אגב, הכי חשוב: צאו להצביע- ולהשפיע.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• יוסי לוי, פעיל חברתי

למי תצביע? ליכוד

למה? מבחינתי זה פשוט מאוד. מדינת ישראל מעולם לא נראתה טוב יותר מבחינה חברתית, כלכלית, ביטחונית ומדינית. הסקרים מוכיחים שאזרחי ישראל שבעי רצון מהמדיניות של נתניהו ולכן אין שום סיבה לשנות את המצב גם בקדנציה הבאה".

לירז וזאן, חבר מועצת העיר עפולה ועצמאי
לירז וזאן, חבר מועצת העיר עפולה ועצמאי

• לירז וזאן, חבר מועצת העיר עפולה ועצמאי

למי תצביע? כחול לבן
למה? "אני חושב שהגיע הזמן לשנות את השלטון. הפעם יש אלטרנטיבה יותר מראויה בדמותו של רא"ל במיל' בני גנץ. אני באמת חושב שמגיע לנו יותר".

מני ג'יבלי, מפיק מוזיקלי
מני ג'יבלי, מפיק מוזיקלי

• מני ג'יבלי, מפיק מוזיקלי 

למי תצביע? ימינה
למה? "קודם ובעיקר בגלל האתגרים המדיניים והביטחוניים שמחייבים אותנו לקחת ולהתעקש ימינה וגם בכדי להגדיל את גוש הימין שלא ניגרר חלילה לעוד בחירות. מה גם שהוכח שנפתלי בנט ואיילת שקד היו שרים מעולים בממשלה הקודמת ולכן חשוב לתת להם את הכוח לחזור למקומם הטבעי".

כפיר סרוסי, חבר מועצת העיר עפולה
כפיר סרוסי, חבר מועצת העיר עפולה

• כפיר סרוסי, חבר מועצת העיר עפולה

למי תצביע? ליכוד
למה? "במשך העשור האחרון שבו הליכוד בשלטון, המדינה הגיעה להישגים עצומים כמעט בכל תחום אפשרי. הכלכלה פורחת על פי כל המדדים והתושבים נהנים מרווחה טובה יותר מרוב מדינות העולם. יחסי החוץ עם מעצמות העולם מצוינים וטובים מאי פעם אודות לכישוריו הפנומנליים של נתניהו ואני אומר למה להחליף סוס מנצח?"

ד"ר בוריס יודיס, חבר מועצת העיר עפולה
ד"ר בוריס יודיס, חבר מועצת העיר עפולה

• ד"ר בוריס יודיס, חבר מועצת העיר עפולה

למי תצביע? ישראל ביתנו
למה? "זו מפלגה שאני מאמין בה. אני מכיר את העשייה של איווט ליברמן אישית ובטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל כפי שעשה בעבר. חשוב לי שאף אחד לא ישכח במדינה שאנו שותים מים מתוקים בזכות פרויקט התפלה שהוביל ליברמן. זהו אחד מהמון פרויקטים מרשימים שהוא קידם עבור בשנים האחרונות".

עו"ד צורי כהן, סגן ראש עיריית עפולה
עו"ד צורי כהן, סגן ראש עיריית עפולה

• עו"ד צורי כהן, סגן ראש עיריית עפולה

למי תצביע? ש"ס
למה? "ראשית, ראשי ש"ס בראשות אריה דרעי ממשיכים את מורשת מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. לצד זה בש"ס שותפים לבניית מקוואות, בתי כנסת ומדרשות בכל רחבי ישראל. חשוב לציין שכל הנושא החברתי מובל על ידי ש"ס ודרעי וזה כולל את סבסוד המים, תחבורה ציבורית, וכמובן קידום הפריפריה, הנגב והגליל".

דני אסולין
דני אסולין

• דני אסולין

למי תצביע? עבודה- גשר
למה? "מכיוון שמובילי המפלגה עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס מתאימים לדרך שלי, הדרך שחונכתי כל החיים ומתמקדת בעזרה לזולת ובכל ההיבטים של הנושא החברתי. אני חושב שהם גם ילחמו על נושא הבריאות שמצוי כיום במצב לא מחמיא בלשון המעטה. החיבור בים שניהם הוא מתאים ואני בטוח שאזרחי מדינת ישראל יעניקו להם כוח  שיאפשר להם לפעול במוקדי קבלת ההחלטות. אני יכול לספר מידיעה אישית שעמיר פרץ לא נח ולו לרגע בחודשים האחרונים, הוא חורך את השטח במטרה לפגוש כמה שיותר אנשים ואני בטוח שזה יבוא לביטוי גם בקלפיות, והתוצאות יהיו טובות יותר מאשר בסקרים".

הרב מנחם גולד
הרב מנחם גולד

• הרב מנחם גולד

למי תצביע? יהדות התורה
למה? "לצערי לאחרונה קיימת התקפה חריפה נגד היהדות מכל מיני גורמים. זה גובל לא פעם בהסתה, פגיעה בשבת בפומבי וקמפיינים של מפלגות נגד חרדים. אנחנו חייבים מפלגה שעומדת על המשמר, מפלגה שתגן על התורה שהחזיקה אותנו אלפי שנים ושתגן גם על המצוות".

אביי דג'ן
אביי דג'ן

• אביי דג'ן

למי מצביע? כחול לבן
למה? "בראש ובראשונה כי יש לנו שני נציגים מדהימים שנלחמים בעבור הקהילה יום יום(ח"כ פנינה תמנו שטה וח"כ גדי יברקן). כחול לבן כי זו מפלגה המאגדת בתוכה רעיונות של 3 סיעות בכדי לשרת את הציבור בצורה המיטבית ביותר. מנקודת ראותי אין אלטרנטיבה הגיונית אחרת".

 

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|