בונז'ור: שגריר צרפת בישראל אריק דנון קיים ביקור בעפולה

במהלך הביקור התארח השגריר דנון בלשכתו של אלקבץ שערך סקירה בפניו העיר ועל המאבק בקורונה , לאחר מכן סייר ברחבי העיר נהנה מהפתעה מוזיקלית של אגף התרבות ושל המוזיקאי המקומי חן הררי שניגן בפניו שאנסונים צרפתיים.

מפגש בינלאומי: אריק דנון, שגריר צרפת בישראל, וצוות לשכתו ביקרו ביום חמישי האחרון עפולה.
במהלך הביקור התארח השגריר דנון בלשכתו של ראש העיר אבי אלקבץ שהעניק לו סקירה על העיר עפולה ועל המאבק בנגיף הקורונה בשנה החולפת עד למצב הנוכחי במסגרתו יש חולה אחד מאומת בלבד לאחר שלמעלה מ-80% מתושבי העיר בר-החיסון.
השגריר דנון השיב כי מדינת ישראל בכלל ועפולה בפרט הצליחו למגר את נגיף הקורונה בצורה יוצאת מן הכלל. בעוד בעולם עדיין נאבקים במגיפה, בעפולה יש חולה מאומת אחד.
בהמשך סיפר אלקבץ על הסכם ברית ערים תאומות עם העיר הצרפתית בלפורט ועל חיזוק היחסים איתם גם במהלך משבר הקורונה והציג בפניי השגריר את הערוצים השונים בהם פועלת העירייה באמצעות מחלקת הקליטה והאגף לתרבות יהודית לקליטת עולים חדשים מצרפת ואף הציג בפניו סרטון תדמית על העיר עפולה בשפה הצרפתית.
במסגרת ביקורו נפגש השגריר דנון גם חברי מועצת העיר וכן עם קהילת עולים מצרפת ובמהלך סיורו ברחבי העיר נהנה מהפתעה מוזיקלית שהכין אגף התרבות במסגרתה ניגן המוזיקאי המקומי חן הררי שאנסונים צרפתיים בפסנתר המרכזי . בהמשך נפגש ושוחח עם תושבים צרפתים שקבעו בשנים האחרונות את ביתם בעפולה, אחד מהם הוא הרוי זלמטי, תושב עפולה, שהגיע במיוחד למפגש עם השגריר בבית העירייה ואמר: "כאשר הניפו את דגלי צרפת במרכז העיר התרגשתי כאזרח צרפתי ומיד ביררתי את הסיבה לכך. היה ביקור מרגש ואני מקווה שבעקבות הביקור נחזק את היחסים ונקבע ברית ערים תאומות גם עם ערים נוספות בצרפת".
ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "זהו כבוד גדול עבורנו לארח את שגריר צרפת בישראל אצלנו בעפולה. תושבי עפולה, כהרגלם, קיבלו אותו בחום והזמינו אותו להגיע שוב בעתיד" .