'בום ברשת' עמק יזרעאל – שבוע הסברה בנושא מוגנות ברשת

ראש המוא"ז בצר: "שבוע 'בום ברשת' הוא הזדמנות נוספת להזכיר לכולנו את כללי הבטיחות והשיח ברשת, במיוחד בתקופה שבה ילדים ובני נוער מבלים ברשת שעות ארוכות"

זו השנה השלישית בה מתקיים "שבוע בום ברשת" ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל, שבוע הסברה בנושא מוגנות ברשת. מטרתו של שבוע זה, היא לחשוף את הציבור לסיכונים הקיימים ברשתות החברתיות בפרט ובעולם הטכנולוגי בכלל וחשוב מכך, להעניק כלים להתנהלות נבונה בעולם הדיגיטלי.
שנת 2020 תיזכר כשנה שבה רבים מההורים הפסיקו להילחם במסכים, הלמידה מרחוק והסגרים המתמשכים הביאו לשימוש נוסף של כולנו בטכנולוגיות אלה. תוכנות ואפליקציות אפשרו לנו להרגיש קרובים גם לרחוקים מאיתנו ובבתים, הורים הושיבו את ילדיהם מול המסך, לטובת למידה ושמירה על קשרים חברתיים.
"דווקא עכשיו, כשנדמה לחלקנו ש'הטכנולוגיה מנצחת', חשוב להבהיר שלא מדובר במלחמה. הטכנולוגיה והרשת בפרט, כאן כדי להישאר ואנחנו; מבוגרים, ילדים והורים צריכים ללמוד לעשות בהם שימוש מיטבי, כזה שבו אנחנו מנהלים את הפעילות שלנו בתוך הרשת ולא היא שמנהלת אותנו", אומרת נטלי פאר, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי במועצה ומובילת הפעילות בשבוע המוגנות ברשת.
השנה, במסגרת 'בום ברשת' יתקיימו שלושה מפגשים העוסקים בהיבטים שונים של ההשפעות והסיכונים ברשת:
יעל מן שחר, סוקרת בהרצאתה 'ילדי הדיגיטל', על השפעות הטכנולוגיה על מוחם של ילדים ומתבגרים והאופן בו ניתן למנוע אותן.
לורנס תומר, קצינה ביחידת 105, היחידה להגנה על בטחון ילדינו ברשת, תחשוף את פעילות היחידה, האיומים והזירות המרכזיות בהן היא פועלת ותעניק כלים להתגוננות והתמודדות.
ד"ר מירן בוניאל ניסים, תתייחס בהרצאתה 'כשהקורונה פגשה בטכנולוגיה', לילדים בגיל הרך ולהתנהלות מיטבית מולם, בכל הקשור למסכים.
מלבד ההרצאות לציבור הרחב, במהלך חודש פברואר יצא לדרך מיזם 'היופי שבאותנטיות' המזמין בני ובנות נוער לקחת חלק, לצלם וליצור ערכת קלפים המורכבת מצילומים נטולי פילטרים, המבטאים רצף של תחושות ומצבים "מהחיים האמתיים". בנוסף, יועברו פעילויות בישובים ובמסגרות החינוך.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אמר: "נושא הרשתות החברתיות והבטיחות ברשת רלוונטי בכל ימות השנה ולא רק לשבוע המוגנות או לתקופת הקורונה. שבוע "בום ברשת" הוא הזדמנות נוספת להזכיר לכולנו את כללי הבטיחות והשיח ברשת, במיוחד בתקופה שבה ילדים ובני נוער מבלים ברשת שעות ארוכות. אנו מבקשים לסייע להורים במתן כלים, שיעבירו לילדיהם מסר חשוב של אכפתיות ורצון להיות נוכחים גם בזירה הזו."

הרשמה להרצאות ופרטים נוספים באתר המועצה.