בוגרי הנדסה אזרחית מובילים עם שכר התחלתי גבוה

תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל: "בוגרנו בתחומי הנדסת תוכנה והנדסה אזרחית מאששים ומתקפים את נתוני הסקר". צילום: אלבום פרטי

בסקר בוגרי מה"ט שנערך על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ובוצע על ידי אגף האסטרטגיה ותכנון מדינית בזרוע העבודה באמצעות חברת "פארטו" עבור מה"ט, עולים נתונים משמעותיים אודות מעמדם, שכרם והשתלבותם בעבודה, של בוגרי הנדסה בתחומים השונים.
הסקר נערך בקרב 3,000 בוגרי מה"ט מתוך 16,000 הבוגרים ומבין הפילוחים המרתקים עלה כי, בתחום ההשתכרות, בוגרי הנדסה אזרחית מובילים בראש עם שכר התחלתי גבוה מעל הממוצע במשק, 13,160 ש"ח לחודש, ואילו בוגרי הנדסת תוכנה מדורגים במקום השני בגובה השכר ההתחלתי ומשתכרים אף הם מעל לממוצע הארצי, 12,500 ש"ח בחודש.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


יצוין כי שכרם החודשי הממוצע של הנדסאים שעבדו בתחום אותו למדו הוא 11,630 ש"ח, כך ששכר ההתחלתי של בוגרי הנדסה ותוכנה עולה מעל הממוצע הארצי של ההנדסאים.
תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה הטכנולוגית נוף הגליל, לא הופתעה מנתוני הסקר, "אצלנו במכללה, בוגרנו בתחומי הנדסת תוכנה והנדסה אזרחית מאששים ומתקפים את נתוני הסקר. אלו ללא ספק מקצועות נדרשים בתעשייה וכמעט כל הבוגרים שלנו עובדים בתחום אותו למדו".