בהתערבות ועד העובדים, ראש המועצה ומזכירת המועצה הוחזרו כספי הפנסיה לעובדים בגלבוע

לאחר שהתשלומים לא הועברו לקרנות הפנסיה החל מינואר השנה, בעקבות פנייתו של יו"ר ועד עובדי המתנ"ס חי סורקה לראשי מוא"ז הגלבוע, הועברו הכספים בהליך מזורז.

בשבועות האחרונים פנו אלינו עובדים רבים ממתנ"ס הגלבוע ובפי כולם אותה טענה. לדבריהם, בתלושי המשכורת שלהם הופיעו בחודשים האחרונים ניכוי הפנסיה הקבועים בחוק אבל בפועל המועצה לא העבירה את התשלום לחברת הביטוח. מסתבר כי במשך מספר חודשים החל בינואר 2015 לא העבירה הנהלת המתנ"ס את התשלום עבור העובדים לחברת הביטוח, למרות שאת חלקם של העובדים הורידה ההנהלה בפועל מתלושי השכר.

היויו"ר ועד עובדי המתנ"ס חי סורקה
יו"ר ועד עובדי המתנ"ס חי סורקה

הדברים הובאו לידיעת העובדים כשחברת הביטוח פנתה אליהם והודיעה כי אי תשלום מיידי של המועצה יביא לעצירת קרנות הפנסיה ולביטולם. יש לציין כי מדובר בפעולה שנחשבת לפלילית לכל דבר ועניין, ועובדים רבים אמרו כי בכוונתם להתלונן על התנהלות המועצה. העובדים פנו לוועד עובדי המתנ"ס בראשות היו"ר  חי סורקה, ועד שהוקם לא מכבר, ופנו אליו בבקשה שיטפל בבעיה.

מהדברים שקרו לאחר פניית העובדים נראה כי סורקה וחבריו צלחו בהצלחה את המבחן הראשון. בתגובה לפניית 'עמקניוז' אמר סורקה השבוע: "פניתי להנהלת המועצה ואני חייב לציין כי ברגע שאילנה חייט, מזכירת המועצה, שמעה על הנושא היא נכנסה אתנו לתהליך מואץ של טיפול בנושא בידיעתו ובתמיכתו של ראש המועצה עובד נור.  פנינו לחברת הביטוח בבקשה להגיע להסדר על פריסת החוב החל חודש ינואר כשהופסקו התשלומים.

החברה דרשה תשלום ראשון של החוב במזומן ואת השאר הסכימה לפרוס למועצה. המועצה שילמה בשבוע שעבר את התשלום הראשון ונכנסנו להסדר של פריסת תשלומים על יתרת הסכום. אין ספק שהכוח של העובדים שהגיעו בצורה מסודרת תחת הוועד המכהן העלתה את היכולת שלנו לדאוג לזכותם האלמנטרית והחוקית של העובדים.
אני שוב מודה לזאב ליברמן, יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות על הליווי הצמוד, לסיוון גולדמן מנהלת המתנ"ס על הרתמות למען העובדים, ולהנהלת המועצה שדאגה לטפל בנושא בזמן קצר וכמובן לחברי לוועד שנרתמו במאמץ המשותף למען העובדים".

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|