בדרך של נגה: "נעים ביחד"

אחרי שלוש לידות, החליטה נגה נחמיה וקסלר מתל עדשים לעשות מעשה ולכתוב ספר שמסייע לנשים לשקם את גופן באופן מיטבי – מבלי לצאת מהבית, וללא תלות בעזרים כלשהם. עכשיו היא נעזרת במימון המונים בכדי להוציא אותו לאור

נגה נחמיה וקסלר, תושבת המושב תל עדשים שבעמק יזרעאל מקדמת בימים אלה, בסיוע של פלטפורמת מימון ההמונים "הד-סטארט", את הוצאת ספר הביכורים שלה "נעים ביחד" אותו היא מגדירה כפרויקט חייה.
הספר מתמקד בתנועה משותפת של האם והתינוק והוא מכיל מגוון תרגילים והדגמות לשיקום הגוף לאחר לידה, ולחיזוק הקשר והאינטראקציות עם הרך הנולד. לדברי המחברת זהו ספר הדרכה ייחודי וראשון מסוגו בישראל.
נגה, נשואה לטל ואמא למעיין, יובל וגאיה. היא בוגרת תואר ראשון בתחום החינוך והכושר ותואר שני בהתפתחות הילד. כיום היא מחברת בין שני העולמות. כהידרותרפיסטית, מורה לספורט ומדריכה באהבה נשים לאחר לידה (לתנועה דיאדית מקדמת – עם תינוקותיהן – כבר יותר מעשור). במקביל היא מקיימת מפגשי בריאות וסדנאות לנשים בחופשת לידה.

• "כמאמנת ומטפלת נוכחתי לדעת שאני יכולה לשקם את גופי לבד, גם בלי אנשי מקצוע"

"אחרי שלוש לידות שהותירו את גופי מותש, והובילו לכדי דלקות במפרקים ולאינסוף הוצאות כספיות על טיפולים יקרים ואינטנסיביים  ורופאים הבנתי שגופי זועק לי", מספרת נגה בפתיחות וכנות, "אני מודעת היטב למגבלת הזמן ולהפתעות שמזמנים לנו החיים, והתמרון ביניהן נעשה אף מורכב יותר כשאנחנו מטפלות בתינוק. בכל פעם שניסיתי להתאמן, גאיה, ביתי הקטנה לא אפשרה לי. כמאמנת ומטפלת נוכחתי לדעת שאני יכולה לשקם את גופי לבד, גם בלי אנשי מקצוע. הרי הגוף שלנו יודע איך לטפל בעצמו, רק צריך להקשיב לו ולהתאים את הטיפול בו. אך בכל פעם שהתפניתי להתאמן, גאיה לא אפשרה לי וכך מצאתי את עצמי מתאמנת איתה יחד. כך מצאתי גם דרך לשלב את האימון ביחד עם האינטראקציה בינינו וזו בדיוק הסיבה שכתבתי את הספר".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי נגה התרגילים בספר מסייעים לאמהות לשקם את גופן באופן מיטבי בלי לצאת מהבית, בזמנן הפנוי, ללא תלות בעזרים כלשהם, והם נותנים מענה לצרכים הנוצרים בחודשים הראשונים לאחר הלידה ולחייו של התינוק.
הזרקור בספר הוא על תנועתיות כאמצעי מקדם המספק צורך בסיסי –תנועתיות התינוק לצורך התפתחותו, תנועתיות של האם לשם חיזוק הגוף לאחר הלידה, ותנועתיות לצורך חוויה משותפת של האם ותינוקה. כך, בעזרת הספר, כל אישה שתרצה תוכל לשקם את גופה ולחזק אותו, מבלי להצטרך לצאת לשום מקום, בשעות הנוחות לה במהלך היום, וביחד עם התינוק.

במה מתמקדים התרגילים וטכניקת האימון? 

"תרגילי האינטראקציה שבספר נבנו תוך תשומת לב רבה למילוי הצרכים של התינוק בשלבים השונים ולשיקום המיטבי לגופה של האישה. דרך האימון ביחד, פניוּת התינוק לחקור את העולם גדולה יותר ולמידתו נעשית יעילה ונעימה יותר. האימון שאני מציעה הוא למעשה סל תרגילים המתאימים פיזיולוגית לשלבי השיקום השונים של האם לאחר הלידה, ולשלבי ההתפתחות של התינוק. בעזרת תרגילים אלו נוצר תיווך בין התינוק לעולם. התיווך וההתנסות עצמה, שמתחילים בשלב זה ונמשכים גם בילדות, הכרחיים לבניית הביטחון העצמי והמודעות העצמית בהמשך חייו".
כאמור, בימים אלה מקדמת נגה באמצעות פרויקט מימון המונים את יציאת הספר לאור. באמצעות הפרויקט ניתן לרכוש את הספר במכירה מוקדמת בהנחה משמעותית וכן לקבל מגוון תשורות נוספות בהתאם לסכום התמיכה בפרויקט.

לתמיכה בפרויקט: הקלידו "נעים ביחד" – הד-סטארט בגוגל.

 

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|