בדרך שלו

אחרי שיצא לדרך חדשה נאיל זועבי, פעיל השלום החברתי מהכפר נין מסמן את המטרה הבאה שלו: הקמת מפלגת מרכז יהודית – ערבית. "נדרשת מפלגה שתתחבר למדינת ישראל השוויונית, שנבחריה יעמדו בעמדות השפעה ויתקנו עיוותים היסטוריים במגזר הערבי", הוא אומר. צילום: אדהם זועבי

נאיל זועבי, איש השלום, החברה והחינוך מהכפר נין מפרסם לראשונה את האני מאמין הפוליטי שלו. זועבי מחוזר על ידי מספר ראשי מפלגות פוליטיות-חברתיות המבקשות לחבר אותו אליהן, ובשלב זה הוא בוחן את צעדיו.
"72 שנים ערביי ישראל משתתפים כיחידה עצמאית בדלנית בדמוקרטיה הישראלית", אומר זועבי, "מפלגות ערביי ישראל, נולדו גוועו, ייצגו את מי שלא בחרו בהם בלוב, סוריה, באירן, בתימן, בלבנון, בעיראק, בשכם ובעזה. הן כרתו בריתות עם השמאל הישראלי, דיברו על דו קיום והצביעו נגד הסכמי שלום, סירבו לראות במדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, החמיצו כל הזדמנות להירתם למען ציבור ערביי ישראל, להפוך את חייהם לטובים יותר. במקום חיבורים הם האדירו את הבדלנות, קידשו את הפלגנות, הקצינו את עמדותיהם כלפי זכותו של העם היהודי לבית משלו. הם התחבקו עם מבקשי השמדתה של מדינת ישראל, נשקו לטרוריסטים אשר רצחו חפים מפשע, ממשיכים להוביל לדה לגיטימציה של מדינת ישראל אותה מאשימים באפרטהייד, תומכים בBDS ,ראשונים לכל גינוי לישראל תוך שילוב ידיים עם מבקשי רעתה", לדברי זועבי עכשיו הגיע הזמן לשינוי מהותי, יסודי, עמוק, שורשי, להקמת מפלגה ערבית – יהודית עם אידאולוגיה של מרכז. "מפלגה שלא תהיה שופרם של שונאי ישראל ומבקשי רעתה", כהגדרתו.
"נדרשת מפלגה שתתחבר למדינת ישראל השוויונית, שנבחריה יעמדו  בעמדות השפעה ויתקנו עיוותים היסטוריים במגזר הערבי, טיפול ממוקד בנושאים משמעותיים, נושאי החיים עצמם למגזר הערבי, ביטחון אישי, תשתיות, תעסוקה, חינוך, שילוב בחברה הישראלית מחובות של גיוס לצבא או שירות לאומי אזרחי, שילוב באקדמיה, במקצועות ההי טק ובניית עתיד לצעירי המגזר".

איזו מפלגה היית רוצה לראות?
"מדינת ישראל חייבת מפלגה יהודית ערבית, מפלגת מרכז, הרואה בערביי ישראל וביהודי ישראל שותפים שווים למען מטרה אחת, פיתוחה, שגשוגה, טיפוחה של מדינת ישראל, מדינה יהודית דמוקרטית, תוך שמירה על הזהות הלאומית של כל מגזר. מפלגת מרכז יהודית – ערבית היא בשורה למי שמאסו במפטפטים עצמם לדעת, חורשי רעת השילוב הערבי יהודי, מחרחרי האיבה והמדון, מקדשי הבדלנות ומעודדי הפלגנות. מפלגת מרכז יהודית ערבית היא בשורה ותקווה לחיים משותפים במדינה שאנו אוהבים, שואפים להצלחתה, נאבקים לביטחונה הכלכלי, החברתי, הצבאי, מדינה שהמכנה המשותף בין אזרחיה היהודים והערבים הוא רחב, גדול יותר מהמפריד. עכשיו הזמן להקמת מפלגה מחברת, מפלגה שטובת מדינת ישראל ואזרחיה בראש מעיינם, מפלגה שהאינטרסים הלאומיים והערכים האוניברסליים הם מצעה, מפלגה שמבשרת על תקווה"

 

 

 

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|