בדרך לרכבל בנצרת עלית: עוברים בגליל התחתון ושיבלי

צעד נוסף לקידום פרוייקט הרכבל מנצרת עלית לכפר תבור, לאחר שהושג אישור להכללת הפרוייקט בתכנית החממה התיירותית.

 

על מנת לקדם את פרויקט הרכבל מנצרת עילית לכפר תבור פועל רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עלית בשיתוף שתי רשויות שתחום שיפוטן נוגע בפרויקט וגם הן יכולות ליהנות ממנו: מועצה אזורית גליל תחתון והכפר שבלי.
קואליציית שלוש הרשויות סוכמה לפני כשלושה חודשים בישיבה משולשת שהתקיימה בעיריית נצרת עילית ובזמן שחלף מאז פעל פלוט אל מול משרד התיירות והצליח להשיג אישור להכללת הפרויקט בתכנית החממה התיירותית שבוחנת היתכנות כלכלית של פרויקטים תיירותיים בסדר גודל זה.
בתחילת השבוע נפגש פלוט עם ראש מועצת שבלי, עלי שבלי ודן עמו בהמשך קידום הפרויקט לשלב תכנון וביצוע. "אנחנו תומכים בפרויקט ורוצים אותו לא פחות ממך, הרכבת יכול להיות מיזם תיירותי ברמה הארצית שימשוך אליו תיירים גם לכפר שבלי , כולם ייהנו ממנו ולכן חשוב שנפעל במשותף" אמר ראש המועצה.
גם ראש המועצה האזורית גליל תחתון מוטי דותן תומך בפרויקט ומסייע באמצעות המנהלת המשותפת לשלוש הרשויות שהוקמה לצורך קידום הפרויקט .
ראש העיר פלוט אמר כי שיתוף הפעולה בין רשות ערבית לרשויות יהודיות יכול אף הוא לקדם את הפרויקט במשרד התיירות. סיכום ישיבת ראשי הרשויות השבוע הוחלט על הקמת מנהלת משותפת לטובת קידום הפרויקט אל מול משרד התיירות. ראש העיר פלוט אמר כי הפרויקט יקבל דחיפה נוספת גם בעקבות הכללתו בהצעת המחליטים שתונח בקרוב על שולחן הממשלה במסגרת פרויקטים תיירותיים בנצרת עילית .