בדרך לרישיון – בני הנוער עוברים במרכז הרפואי העמק

בעקבות המפגש המוצלח, הוחלט כי הסדנה תוכנס לתכנית הלימודים של תלמידי תיכון בעפולה וסביבתה על ידי משרד החינוך ובשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עיריית עפולה והרשויות המעורבות

רגע לפני שהם מסיימים את בחינות הבגרות ויוצאים לחופשת הקיץ, התקיים במרכז הרפואי העמק, יום סדנא מיוחד לתלמידי תיכון בעפולה, שכלל הרצאות על תאונות דרכים, ביקור במחלקה לרפואה דחופה ומפגש עם פצוע תאונת דרכים שהשתקם, וזאת כהכנה להוצאת רישיון הנהיגה. בעקבות המפגש המוצלח, הוחלט כי הסדנה תוכנס לתכנית הלימודים של תלמידי תיכון בעפולה וסביבתה על ידי משרד החינוך ובשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עיריית עפולה והרשויות המעורבות.
את הסדנה יזמו ואירחו ענת סקה מתאמת שירות ומידע במחלקה לרפואה דחופה, והאחות האחראית פנינה סבאג שגם הרצתה בפני בני הנוער על הקשר בין נהיגה בטוחה לבין שימוש בחומרים מסוכנים כגון סמים ואלכוהול.

בנוסף אליה הרצה בפני הנערים ד"ר אוסאמה אבו חתום, רופא בכיר במחלקה כירורגית ב' ומנהל היחידה לכירורגיה של המעי הגס, וסיפר על ההיבט הרפואי של טיפול בפגיעות גופניות קשות שנגרמות בתאונות דרכים. למפגש הגיע גם אבי זעירא שעבר תאונת דרכים ושיקום ממושך בעקבותיה, וחלק עם התלמידים את סיפורו האישי. את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ייצג במפגש דרור בן חור, שהביע תקווה שהתכנית תסייע לבני הנוער להבין את גודל האחריות שבאה עם קבלת רישיון הנהיגה. לאחר ההרצאות, סיירו הנערים במחלקה לרפואה דחופה בתוך חדר ההלם שבו מטופלים הפצועים הקשים ביותר.