בדקתם תוקף רישיון נהיגה ורישיון רכב?

נתפסתם נוהגים ללא רישיון נהיגה או רכב? עו"ד שרון גליק מרחיבה על ההשלכות המשפטיות במקים אלו בטור אישי

לפני שאתם נוהגים ברכב, מומלץ לעצור ולבדוק האם רישיון הנהיגה שלכם בתוקף ולא פחות חשוב, האם רישיון הרכב שלכם בתוקף. ככל שמי מהם אינו בתוקף, הרי שלפניכם בעיה משפטית חמורה.

• כמה זמן לא בתוקף?

עד 6 חודשים העדר תוקף תהיה בפניכם ברירת קנס בסך של 250 ₪.
במידה ותוקף רישיון הרכב פקע יותר מארבעה חודשים ועד שישה חודשים- במצב דברים זה השוטר צפוי לתת קנס של 750 ₪ הנושא בצידו נקודות חובה.
במידה ותוקף רישיון הנהיגה פקע מעל 6 חודשים – בשלב הזה כבר תקבלו הזמנה להתייצב בבית משפט לתעבורה ושם ינוע העונש בין קנס כספי לבין מאסר בפועל, הכל בהתאם לנסיבות שהובילו לביצוע העבירה בצירוף נקודות חובה.

• בית משפט

בעבירות מסוג הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבים מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים.

תשומת לבכם כי אם מדובר בשנה- שנתיים-שלוש של איחור, הענישה תהא פסילה של חודש-חודשיים-שלושה באופן יחסי ובהתאמה. כלל זה כפוף כמובן להישנות עבירה ולגליון התעבורתי של הנהג בכלל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• מה בית משפט בודק בעיקר?

עבר תעבורתי – האם עברתם עבירות נוספות בעבר.
ותק – האם מדובר בנהג ותיק או נהג חדש.
שנת הייצור של הרכב- רכב חדש יותר לעומת רכב ישן, מסוכן ולא בטיחותי.

• רישיון נהיגה

ישנו הבדל בין אדם הנוהג ללא רישיון כלל לא עבר את ההכשרה הנחוצה ע"י משרד הרישוי הישראלי כדי לעלות על הכביש ולכן מדובר בעבירה חמורה ביותר. נהג שנוהג ללא רישיון תקף, לעומת זאת, עבר את ההכשרה המתאימה לנהיגה ומורשה לעלות על הכביש.

ובעבור רישיון נהיגה שאינו תקף לעומת זאת נהיגה ללא רישיון תקף מעל 6 חודשים תגרור זימון לבית המשפט. בנוסף, באם נהג נמצא נוהג ללא רישיון בתוקף בתקופה של למעלה משנה, יצטרך הנהג לחזור ולבצע את תהליך קבלת רישיון, הן מבחן התאוריה והן המבחן המעשי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• עבירות נוספות

יש לשים לב, שעבירה של נסיעה ברישיון לא בתוקף, כל עבירה אחרת שבגינה נתפסתם דוגמת אי חגירת חגורה, מהירות מעל המותר בחוק וכיוצ"ב מוסיפה לחובתכם.

• התרת נהיגה לאחר

עונש הצפוי הקבוע בחוק למי שהתיר את השימוש ברכב לאחר שאין לו רישיון נהיגה הוא מינימום 3 שנות מאסר בפועל, ואם אותו האדם הנו קטין שאינו עונה על הדרישות של קבלת רישיון נהיגה- מינימום 5 מאסר בפועל, וזאת בנוסף ל-3 שנות פסילה בפועל.
ההרשעה והענישה בעבירה של נהיגה ברכב ללא רישיון רכב תקף ו/או ללא רישיון נהיגה תקף, מושפעות מנסיבות וגורמים רבים, שיש בכל אחד מהם להטות את הכף המשפטית לכאן או לכאן.

• לסיכום

אנו ממליצים לפנות לקבלת ייעוץ משפטי כמה שיותר מהר על מנת לבחון את הנסיבות שלכם ולסייע לכם. ישנה משמעות רבה להכנת התיק כפי שצריך ועמידה על הזכויות ונסיבות מקלות ואל תתפשרו על כך.
משרדנו כאן לרשותכם.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|