בגן גורו יוצאים בקמפיין להצלת בע"ח שנפגעו בטבע באוסטרליה

במסגרת הקמפיין דולר אוסטרלי יועבר מכל כרטיס כניסה שיירכש לגן גורו. הכספים יועברו לעמותה להצלת בע"ח ושיקום ההרס מהשריפות. צילום: ארזביט

בעקבות מזג האוויר הקיצוני באוסטרליה, התעניינות רבה של הציבור ורצון לעזור לבעלי החיים באוסטרליה החל מהשבוע, יום אוסטרליה, מכל כרטיס כניסה לגן גורו מועבר דולר אוסטרלי אחד לעמותה להצלת בע"ח ושיקום ההרס מהשריפות באוסטרליה.
הכספים יועברו לקרן מיוחדת של Healesville Sanctuary –  בית מחסה לחיות בר באוסטרליה, ואחד משלושת גני החיות במדינת ויקטוריה – העוסק בטיפול, שיקום ושימור בעלי חיים אוסטרלים שנפגעו בטבע. כמו כן, בשבתות יתקיימו הדרכות בגן גורו סביב בעלי החיים האוסטרלים בהקשר למזג האוויר הקיצוני שם. לכבוד ט"ו בשבט, בשבת 8 בפברואר, יתקיימו גם סיורים בעקבות הצמחייה האוסטרלית המיוחדת שנפגעה בשריפות בדגש על שמירת הסביבה.
בהודעה של הגן גורו נכתב: "אנו מזמינים את הציבור לבקר ולפגוש את החיות האוסטרליות הייחודיות בגן, לתרום למאמץ לטובתם בעצם הביקור בגן ולהשתתף בהדרכות סביב התצוגות בגן והמתחמים השונים בדגש על בעלי החיים האוסטרלים ומזג האוויר הקיצוני, התנהגויות של המינים השונים ובעלי חיים בסכנת הכחדה בעקבות השריפות באוסטרליה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך הביקור בגן, נציץ אל מגוון התנהגויות ופעילויות חורף של בעלי החיים האוסטרליים. בתצוגת העטלפים נשבור כמה מיתוסים לגביהם ונלמד למה הם מאוד חשובים לנו מבחינה אקולוגית, נוכל להציץ ממש מקרוב על להקת העטלפים שבגן (השועלים המעופפים.( מול הקזואר נדבר על מראהו ועל אופיו המסוכן, על למה הוא אוכל פירות שלמים מהקרקע ועל צבעי האזהרה בטבע.
נפגוש חרדונים מזוקנים וחומטים כחולי לשון ונבין למה השם שלהם נשמע כאילו התחפשו ומה מטרת "התחפושת?" במתחם הקנגורו, בין עשרות קנגורו המסתובבים חופשי,  נדבר על הכיס של נקבת הקנגורו, למה היא צריכה אותו ואיך היא מגדלת את הגורים שלה.
נלמד על ההריון המיוחד שלה, על דרכי ההישרדות שלה בתקופות בצורת ונחפש גורים המציצים מהכיסים. כמובן שגם נלטף ונאכיל את הקנגורו. בתצוגת האמו נלמד למה דווקא אצלם הזכר דוגר וכמה זמן זה נמשך?
מול תצוגת הקוקברה הצוחקת נבין מדוע היא נקראת כך ולמה גוזליה נשארים "לגור" עם ההורים שנה נוספת ולעזור לטפל באחיהם הצעירים. כמו כן, נפגוש מגוון בעלי כנף אוסטרליים, ונאכיל את התוכים הלוריים בשיפודי פירות".

 

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|