בגלבוע: עבודות שיקום נרחבות בוואדי קסלן (מעלה הקישון)

רשות ניקוז ונחלים קישון ומוא"ז הגלבוע מקדמים עבודות לשיקום, וטיפוח מרחב פעילות ונופש על גדות ואדי קסלן, במוקייבלה

בימים אלו עובר מעלה הקישון, המוכר לתושבי האזור כוואדי קסלן, עבודות שיקום וטיפוח אינטנסיביות כך שהמקום יעמוד לרשות תושבי הגלבוע, ולרשות הציבור שצפוי להגיע ולטייל באזור וליהנות מפארק תיירותי מהנה. במקביל, נועדו העבודות במקום להבטיח את הצמיחה הדמוגרפית המרשימה בישוב מוקייבלה, מהישובים הגדולים במוא"ז הגלבוע.
העבודות הנעשות בתוואי הוואדי כוללות את פיתוחו של קטע הנחל העובר בסמוך למוקייבלה, אשר עתידה להתרחב עם הקמתה של השכונה החדשה.
הנחל צפוי לעבר בתוך הישוב ולשם כך תבצע רשות ניקוז ונחלים קישון מספר פעולות אשר נועדו להבטיח זרימה ללא חשש מהצפות.
בין היתר יתבצעו ניקוי, הרחבה והעמקה של ערוץ הנחל. בסמוך לנחל ייסללו שבילים, עם פינות ישיבה ויוקמו מסלעות. על גדותיו תשתול רשות הניקוז עצים וצמחיית נחל. כמו כן יוצב גשרון שיאפשר מעבר בטוח מעל הנחל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי עובד נור, ראש המועצה, בימים אלה עורכת המועצה האזורית גלבוע מגוון תכניות מרחביות המבקשות להעצים את הפסיפס האנושי המרכיב את הגלבוע: "אנו פועלים להחזרת מים חיים לגלבוע, תרתי משמע! העבודות שהחלו השבוע מגיעות בעקבות תכנון ייסודי המבקש לטפל בכל תוואי הנחל העובד בסמוך ובעתיד בתוך מוקייבלה, ובכך לייצר הזדמנויות פיתוח וצמיחה, תוך מיצוי הפוטנציאל המתקיים במפגש בין ערכי החקלאות, הטבע, התיירות והסביבה. ביחד עם רשות ניקוז קישון נמשיך להוביל פרויקטים לטובת שיפור הנחלים והנגשתם לציבור". אומר ראש המועצה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תוואי הנחל בוואדי קסלן (קסלן בערבית: עצלן), זכה לשמו, בשל זרימתו העצלה לאורך ימי השנה, אף על פי שהוא מנקז אגן היקוות גדול ורב משקעים באזור שטחי הרשות הפלשתינית. קטע הנחל המדובר מתחיל כאמור בשטחי הרש"פ ומתחבר אל נחל הקישון בחבל התענך, בסמוך ללולים של מושב רם-און.
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי אמר: "זהו פרויקט ייחודי במעלה הקישון העובר בתוך מוקייבלה. העבודות שרשות הניקוז תבצע יחשפו את יתרונותיו של הנחל ויעמידו אותו כמרחב פעילות ונופש לרווחת הציבור. אנו משוכנעים, כי ביחד עם התושבים יישמר המרחב של הנחל נקי ומטופח, עובדה שתשדרג את מראה המרחב כולו".

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|