בגלבוע מכשירם את הוועדים המקומיים

עשרות חברות וחברי וועדים מקומיים ובעלי תפקידים ביישובים, לקחו חלק בהכשרה שנמשכה בחודשיים האחרונים, בעיקר בדרך של מפגשי זום

השבוע הגיעה לסיומה הכשרה ייחודית ביוזמה והובלת המועצה האזורית גלבוע שגובשה לטובת הוועדים, על מנת להעניק להם כלים משמעותיים לביצוע תפקידם באופן מקצועי ומיטבי. "תנופת העשייה בגלבוע מבוססת על שילוב הכוחות המקומיים, שיתוף פעולה בכל רמות הידע המעשי, וסל הכלים המצוי בשלטון הדו-רובדי", אומר עובד נור, ראש המועצה. "מעבר למיומנויות לניהול הישוב, הקורס מכשיר עתודה ניהולית של בעלי התפקידים לשגשוג הישובים, ומנציח את שיתוף הפעולה המוצלח בין הנהגת המועצה להנהגות המקומיות".
עשרות חברות וחברי וועדים מקומיים ובעלי תפקידים ביישובים, לקחו חלק בהכשרה שנמשכה בחודשיים האחרונים, בעיקר בדרך של מפגשי זום (נוכח מגבלות צווי הבריאות). סה"כ כלל הקורס 33 שעות אקדמיות, שגובשו תוך מחשבה ותכנון רב, כמענה לצרכים הייחודיים של כל ישוב בגלבוע. ההכשרה היא חלק מובנה מהתכנית הארגונית והאסטרטגית, שמובילה ענת מור, מנכ"לית המועצה, ומי שמשמשת "כפרויקטורית" להכשרה, היא שרית דוד-ליברמן, מנהלת מחלקת הישובים, שאף מלווה את יישומה בהמשך.
"הייתה לי זכות להשתתף בהכשרת הוועדים בגלבוע", מספר אורי פלד, מנהל הקהילה בישוב אומן. "זה היה מקצועי ומעשיר, וזו התרשמות הדדית של שאר חברי להשתלמות. בתור אחד שלמד את התחום באופן אקדמאי, אני חייב לציין שזו השתלמות ברמה הגבוהה ביותר, ואני ממליץ לכל מי שינהל ישוב במרחב הכפרי, לעבור את ההשתלמות הזו בגלבוע. נותר רק להודות לכל מארגני ההשתלמות." בהמשך לדבריו של פלד מציינים במוא"ז הגלבוע חלק ממגוון הנושאים שכללה ההכשרה, כגון; הוראות החוק, גישור וניהול קונפליקטים, הנחיות לבניית תקציב יישובי, עקרונות פיתוח הישוב, כולל הכנת תב"ע, ותפיסות אסטרטגיות בבינוי ופיתוח הקהילה, לרבות צמיחה דמוגרפית וקהילה רב- דורית, ועוד. ההכשרה התקיימה בהמשך לשיתוף מיוחד במינו עם "מפעם עמק-יזרעאל", כאשר גם מרכז המועצה האזוריות שותפה בהכנה.