"בגלבוע יש לב ונשמה שאין במועדונים אחרים"

לאחר התבוסה הכואבת, 99-76 למכבי ת"א בהיכל מנורה מבטחים, גלבוע גליל תחזור לשחק בגן-נר מול מכבי אשדוד מתחתית הליגה. רכז הקבוצה, יפתח זיו, מדבר על האופי החזק שיש במועדון, ההתעניינות ממכבי ת"א, החלומות האישיים והמטרות עם גלבוע. צילום: מדיה ודיגיטל גלבוע/גליל

בתחילת העונה, כאשר ליאור ליובין מונה למאמן גלבוע גליל, הוא החליט להרכיב סגל שחקנים צעיר ורעב, שיוביל את הקבוצה לאחד משמונת המקומות הראשונים, ויצעיד את גלבוע למאבקי הפלייאוף.
אך מעל כולם, בלט שם אחד, אותו ליובין רצה לצרף בכל מחיר. הרכז יפתח זיו, שבעונה שעברה שיחק בעירוני נהריה, ונחשב לשחקן מוכשר בעל פוטנציאל גדול.
ליובין נפגש עם הרכז, והבהיר לו כמה הוא יכול להיות משמעותי עבור הקבוצה על המגרש ומחוצה לו, ושהוא יכול לעשות את קפיצת המדרגה במועדון שנתן במה לכל כך הרבה צעירים מוכשרים לפניו.
לא קשה להבין מדוע ליובין התעקש על השחקן. אין ספק שזיו(24), הולך להתקדם לרמות הגבוהות בשנים הקרובות, ואלופת המדינה מכבי ת״א כבר סימנה את השחקן, ואף רצתה לצרף אותו במהלך העונה האחרונה.
מעבר למספרים שלו על הפרקט, זיו מביא עימו מנהיגות לחדר ההלבשה וניחן בנתונים פיזיים בולטים, ויכולות אתלטיות אדירות.
גלבוע חווה עונה הפכפכה, והקבוצה מדורגת במקום התשיעי בליגה, כאשר הפלייאוף נמצא במרחק נגיעה.  "קיווינו להיות במיקום גבוה יותר", מספר זיו בראיון לעמקניוז.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עם זאת, חשוב לזכור שהיו משחקים שפספסנו בדקות האחרונות, והפסדנו אותם בפער קטן. הדברים תלויים בנו, ואם נייצר רצף ניצחונות אז נתקדם במעלה הטבלה. העונה הליגה פתוחה, והכל יכול לקרות. מבחינה אישית תמיד יש מקום לשיפור, ואני עובד קשה כדי להצליח. יש לנו קבוצה בריאה עם שחקנים צעירים שרוצים להצליח, ויצא מצב שאני זקן השבט מבחינת הישראלים. אני שמח שהתפקיד שלי זה להוביל, ואני מקווה שאני עושה את זה על הצד הטוב ביותר. מה שמאפיין את גלבוע לאורך שנים זה הלב והנשמה שיש במועדון, והקהל האדיר שדוחף אותנו בכל משחק. אנחנו נלחמים עבורם, ונותנים את הכל על המגרש בשביל הצלחת הקבוצה."

• "טוב לי בגלבוע"

זיו מספר על מערכת היחסים הטובה עם מאמן הקבוצה ליאור ליובין, ועל הרצון להחזיר לו על הפרקט. "במהלך הקיץ היה לנו הרבה שיחות, ואני שמח שהחלטתי להגיע לגלבוע. אני בטוח שעשיתי את הבחירה הנכונה. ליאור בן אדם נעים, וכיף לעבוד איתו. אני לומד ממנו המון, ואני בטוח שזה רק ילך וישתפר בהמשך העונה."
במהלך העונה האחרונה אלופת המדינה, מכבי ת"א, רצתה לצרף אותך לשורותיה, האם התאכזבת שזה לא יצא לפועל?
"אף אחד ממכבי ת"א לא יצר איתי קשר באופן אישי, ורוב הדברים שהגיעו לאוזניי היו דרך התקשורת. ברור שזה מאוד מחמיא לי, ומראה שאני בכיוון הנכון, אבל אני נמצא במקום שטוב לי בו, ואני מתעסק בהצלחתה של גלבוע. אף אחד לא יודע מה יהיה בהמשך, ואני מקווה להוכיח את עצמי על הפרקט."
"מכוון להגיע ליורוליג"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זיו מסמן לעצמו יעדים להמשך הקריירה, ושואף לשחק באירופה ולהוכיח את עצמו בליגה של הגדולים. "אני משקיע את רוב הזמן שלי בשגרת אימונים אינטנסיבית, ועושה הכל בכדי להשתפר מבחינה פיזית. אני חושב שאני ראוי להגיע לאחת מקבוצות היורוליג, וזו בהחלט מטרה עבורי. כדי להגיע למקומות האלה צריך להתנהל כמו מקצוען, ולהקפיד בדברים הכי קטנים."

מה השאיפות להמשך העונה?
"להשיג את המקום בפלייאוף, ולהגיע עם גלבוע כמה שיותר רחוק. יש בקבוצה זרים איכותיים ושחקנים ישראלים מוכשרים, שרוצים להוכיח את עצמם, ושואפים להתקדם. שילמנו שכר לימוד במהלך העונה בעקבות חוסר הניסיון שיש בקבוצה, אבל אני בטוח שנגיע מוכנים לישורת האחרונה ונוכיח לכולם מה אנחנו שווים", סיכם זיו.