בגלבוע חגגו 100 שנות התיישבות, חקלאות וחיים משותפים

אירוע החגיגות התקיים באמפי 'מקהל' למרגלות הגלבוע בהשתתפות תושבי הגלבוע לדורותיו, נשיא המדינה ובכירים נוספים.

אתמול(יום רביעי) התקיים אירוע חגיגות המאה לגלבוע במאפי מקהל היושב למרגלות הגלבוע. נשיא המדינה יצחק הרצוג, הזמר אברהם טל, להקת הגבעטרון ושלמה בראבא בדמותו האגדית של יאצק הגיעו לחגוג יחד עם אלפי תושבי הגלבוע לדורותיו.
בשנת 1921 החלה ההתיישבות היהודית המשמעותית בארץ-בגלבוע. היה זה כאשר 75 חברי גדוד העבודה הקימו את הקיבוץ הראשון בגלבוע. תוך 100 ימים בלבד הוקמו עוד חמישה ישובים: תל-יוסף, כפר יחזקאל, גבע, בית-אלפא וחפציבה, כולם בתחומי המועצה האזורית הגלבוע. ההתיישבות היהודית בגלבוע, הצטרפה אל 5 הכפרים הערבים שהיו במקום. מאז הצטרפו וקמו 21 יישובים נוספים שממשיכים לצמוח, והתבססה אחוות חיים משותפים מעוררת גאווה בגלבוע. המתיישבים הראשונים בגלבוע, 27 שנים לפני הקמת מדינת ישראל, היו החלוצים הראשונים בתחומי החקלאות, החינוך, בביטחון, בפיתוח הארץ בתיירות, ואפילו בתרבות ובספורט.
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "השלמנו תכנית הבראה ומצוינות אירגונית בעזרת שותפינו הנפלאים ממשרד הפנים, שהאמינו בנו ובעיקשות שלנו שזה אפשרי! אנו גאים לומר שעשינו זאת, והפכנו כדבריהם מרשות שמצויה שנים במסלולי חולי והבראה- לרשות בריאה שנמצאת בהמראה ומהווה השראה! חזרנו לכבוש ולהשתלב בפסגות בחינוך ובספורט, בכל תחום אפשרי: אליפות הארץ בראגבי כבר 3 שנים ברציפות, אליפות הארץ ברכיבה על אופניים, הישג חסר תקדים ברצף אליפויות נוער העל שלנו בכדורסל, השתלבות בצמרת הארצית בתחרויות המוטוקרוס הישגים עולמיים וארציים מרגשים של בתי הספר ואנשי החינוך שלנו, גאווה עצומה על חקלאות מפוארת ועל תעשייה מובילה ופורצת דרך על אנשי התרבות שלנו ועוד".

אברהם טל בהופעה במקהל מול מאות החוגגים מהגלבוע
אברהם טל בהופעה במקהל מול מאות החוגגים מהגלבוע

במסגרת האירוע הוצגו ההישגים חסרי התקדים של יישובי הגלבוע מראשית הקמתו ועד היום, הוצגו החיים המשותפים ליהודים וערבים שמתקיים עד היום, החקלאות המתפתחת, הצדיעו לזקני הגלבוע והציגו את הספורטאים המקומיים מסבים גאווה לאומית בתחרות בינלאומיות. הגיעו לחגוג עם התושבים גם הזמר אברהם טל ולהקת הגבעטרון שהוקמה בקיבוץ גבע שבגלבוע ויאצק – דמות הקיבוצניק האייקונית של השחקן שלמה בראבא.
נשיא המדינה יצחק הרצוג :״כשאנחנו מסתכלים עליכם, ברור לגמרי שמאה שנה משיגים רק בעבודה קשה, בעמל רב, וכן – גם באהבה גדולה. לפני מאה שנים הגיעו לכאן פועלי גדוד העבודה, שעמלו מבוקר עד לילה, וגברו על כל אתגר שהטבע והאדם העמידו בפניהם. מי כמוכם יודע שבניינם של חיים משותפים הוא מעשה יומיומי, מלאכה עדינה וסיזיפית לפעמים. אבל עם סבלנות, עם מסירות נפש, ואהבה – אין אתגר שלא נוכל לו. מודל החיים המשותפים של המרחב הזה, מודל שמכיל בתוכו לא רק מגוון מרהיב של דתות ואמונות, אלא גם פסיפס של אורחות חיים ועולמות ערכיים – קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים, ישובים מעליות שונות, מתפוצות שונות – זה המודל שאליו צריכה לשאוף החברה הישראלית כולה. לעוד מאה שנים מופלאות של חיים משותפים, של צמיחה ושגשוג – לעבודה! תודה רבה לכם.״