בגלבוע החלו בבניית כלביה אזורית

חצר שמש, חדר ניתוח, חדר חיסונים ואין ספור מרחבים פתוחים לטיולים הם חלק מהפינוקים שמחכים לכלבים ולבעליהם בכלבייה החדשה הנבנית סמוך לאזור התעשייה מבואות הגלבוע

בימים אלה החלה מוא"ז הגלבוע במהלך היסטורי של בניית כלבייה מרשימה, סמוך לאזור התעשייה מבואות הגלבוע. מעבר ליופייה והיותה אחת מהגדולות בארץ, היא תהווה ככלביה אזורית שתשרת לא רק את תושבי מוא"ז הגלבוע, אלא תהווה בית חם גם לבעלי חיים מהרשויות השכנות- החל מעמק הירדן, דרך העיר בית שאן ומוא"ז עמק-המעיינות, ועד לעמק-יזרעאל ומוא"ז מגידו.

מדובר בכלבייה יוצאת דופן, בגודל של מעל ל-1000 מ"ר, ובהשקעה של 5 מיליון ש', אותם גייסה המועצה ממשרדי ממשלה רבים ובראשם משרד החקלאות. הכלבייה תכלול 54 תאים מרווחים, כאשר למרבית התאים ישנה חצר שמש נפרדת. מרבית דפנות הכלבייה יהיו שקופות, על מנת שייכנס יותר אור ותותקן מערכת חימום לימי החורף הקרים. בנוסף יכלול המתחם "חתוליה", לטיפול והשגחה בחתולים. העבודות שהחלו כעת, צפויות להסתיים לקראת הרבעון השני של שנת 2020, כאשר מוא"ז הגלבוע, דאגה להסדיר את השטח הפתוח מסביב (שטח חקלאי), כשטח שבו יוכלו מתנדבי הכלבייה לטייל עם הכלבים וליהנות מאזור ירוק פתוח. טיולים אלו יצטרפו למצב בו כלבי האימוץ בכלבייה, נמצאים מרבית היום חופשיים בחצר הכלבייה, וזאת על מנת לצמצם את זמן השהייה בתוך מקום סגור.

הגלבוע אוהב חיות, והכלבייה החדישה והמתחם המרווח של השירות הווטרינרי הם תוספת חשובה במגוון השירותים הייעודים עבור חיות המחמד, שהמועצה מפעילה בכל רחבי הגלבוע". אומר עובד נור, ראש המועצה. "גאים בהצלחתנו לרתום למהלך ההיסטורי את הרשויות השכנות, דבר שסייע לנו להגדיל את קיבולות הכלבייה ואופן מתן השירות הווטרינרי. לא פחות חשוב לנו הוא המשך הפעילויות המרגשות והחיבור לקהילת הגלבוע, הכוללות פעילויות בהם נוטלים חלק עשרות מתנדבים ובני נוער חובבי חיות." אמור נור.

הכלבים שיובאו לכלבייה החדשה יזכו לטיפול מקצועי ולמזון וניקיון ברמה הגבוהה ביותר, בדומה למה שהיה בכלבייה בסמוך לישוב ניר-יפה, שצפויה להיסגר עם פתיחת הכלבייה החדשה. הטיפול המסור כולל טיפול נגד טפילי עור, קרציות ופרעושים, ומעקב רפואי שוטף. ד"ר שי רודריג, הווטרינר הרשותי בגלבוע, מעדכן כי מעבר למשכן לחיות ומשרדים חדשים, יכלול המתחם גם מרפאה חדשה ובה ניתן יהיה לעשות חיסונים, עיקורים, סירוסים וטיפולים כירורגיים בחיות. המרפאה הווטרינרית תשמש הן את משתכני הכלבייה והן חיות הזקוקות לרפואה דחופה מכל אזור העמקים.

הכלבייה הנבנית בגלבוע תשתמש בהתאם לפקודות העיריות, כתחנת איסוף וטיפול מציל לכלבים וחתולים משוטטים. כמו כן, ישמש המקום כתחנת תצפית כלבת, בהתאם לפקודת הכלבת המורה על הסגר של עשרה ימים לכלב שנשך אדם וזאת על מנת לשמור על בריאות הציבור ולוודא כי הכלב אינו חולה בכלבת.

 

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

מרגש: קהילת קיבוץ גבים נפרדה מקיבוץ מזרע ומאנשי החינוך

|