בגודל אבטיח: גידול במשקל 20 ק"ג הוצא מרחמה של אישה בביה"ח העמק

הגוש שלאחר בדיקה התברר כי אינו ממאיר, מילא את כל חלל הבטן של אישה בת 44 והוא הוסר מרחמה על ידי צוות של גניקולוגים בכירים במחלקת נשים ויולדות במרכז רפואי העמק

גידול שפיר ענק בגודל של אבטיח גדול הוסר באחרונה מרחמה של אישה, על ידי צוות של גניקולוגים בכירים במחלקת נשים ויולדות במרכז רפואי העמק, בניהולו של ד"ר שבתאי רומנו. האישה, בת 44 אם לשני ילדים, פנתה למיון נשים במרכז רפואי העמק כאשר היא מתלוננת על כאבי בטן שהתגברו בחודשים האחרונים, יחד עם נפיחות בלתי מוסברת ובהמשך גם קושי במתן שתן.
במסגרת הבדיקות שנערכו, בוצעה בדיקת אולטראסאונד שהדגימה כי קיים ברחם ממצא שככל הנראה גדל במהרה בתקופה האחרונה, אולם בשלב זה לא ניתן היה להעריך את גודלו ומשקלו של הגידול. בניתוח שנערך על ידי רופאים בכירים במחלקת הנשים במרכז רפואי העמק, ד"ר משה בוסתן, ד"ר אלעד ברקוביץ' וד"ר מנאל מסאלחה הופתעו הרופאים מגודלו של הגוש שמילא את כל חלל הבטן ומשקלו כ- 20 ק"ג.


האישה סיפרה כי לא ביקרה אצל גניקולוג שנים רבות וזו כנראה הסיבה לכך שהממצא התגלה בשלב כה מתקדם. לדבריו – חשוב לבצע בדיקות שגרתיות אצל גניקולוג כדי לאתר בזמן ממצאים מסוג זה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הגוש הגדול הוצא ונשלח לבדיקת מעבדה כדי לוודא שמדובר בגוש שפיר ולא בגוש סרטני, ולשמחת כולם, תוך זמן קצר ניתנה תשובת המעבדה כי אכן מדובר בגוש שאיננו ממאיר.

• מקרה נדיר של שרירן שהגיע למימדים כאלה

לדברי ד"ר בוסתן, מדובר במקרה נדיר שבו שרירן מגיע לממדים עצומים שכאלה. שרירן הוא גידול רחם שפיר שגדל לאט בדרך כלל.
האישה סיפרה כי לא ביקרה אצל גניקולוג שנים רבות וזו כנראה הסיבה לכך שהממצא התגלה בשלב כה מתקדם. לדבריו – חשוב לבצע בדיקות שגרתיות אצל גניקולוג כדי לאתר בזמן ממצאים מסוג זה. גורמי הסיכון להתפתחות שרירן הם השמנת יתר, היסטוריה משפחתית וגיל מתקדם, והסימפטומים הם: תלונות על קושי במתן שתן מכיוון שהשרירן עלול לייצר לחץ על מערכת השתן שנמצאת בסמוך, דימום רחמי וכאבי בטן לא מוסברים.
בדרך כלל הטיפול בשרירנים יהיה באמצעות טיפול תרופתי ומעקב בלבד למעט במקרים מורכבים כמו במקרה זה שבו נאלצו הרופאים לבצע ניתוח להוצאת השרירן. באחרונה חזרה האישה לבדיקת מעקב שבו דיווחה על שיפור משמעותי באיכות חייה והודתה לצוות שטיפל בה.