בבתי הספר 'יחד' בגבעת אלה ו'עמק יזרעאל' בגניגר נפרדים מתלמידי שכבות ו'

מסיבת הסיום בביה"ס 'יחד' התקיימה על רקע נופיו של הגן הלאומי ציפורי. צילום: ענת חרמוני

רגע לפני סיום: בבית הספר 'יחד' בגבעת אלה ו'עמק יזרעאל' בקיבוץ גניגר נפרדו השבוע מתלמידי שכבות ו' ובמקביל ממנהלות בתי הספר- נירה מרום ואורית דביר שמסיימות את תפקידן.
מסיבת הסיום בביה"ס 'יחד' התקיימה על רקע נופיו של הגן הלאומי ציפורי. הטקס בציפורי, מסמל את הקשר של השכבה ובית הספר לעמק יזרעאל, וממנו ניתן לראות את ארבעת היישובים המזינים את בית הספר- גבעת אלה, חנתון, ציפורי ואלון הגליל.
במחזור כ"ז 95 בוגרים ובוגרות בשלוש כיתות, זה המחזור הגדול ביותר של בית הספר.
לאחר טקס הסיום החגיגי, התלמידים יצאו לטיול לילה מרגש, שכלל לינה והפעלה בחצר בית הספר 'יחד', הבית בו גדלו בשש השנים האחרונות.
נירה מרום מנהלת בית הספר, מסיימת את תפקידה לאחר שבע שנים, בהן הובילה את בית הספר להישגים בתחומים רבים.
ראש המועצה אייל בצר, ברך אותה: "נירה את מנהלת ערכית ומסורה, בית הספר בהובלתך הגיע להישגים מרשימים בתחום הלימודי וחשוב מכך, בתחום החברתי. את אשת חזון שחולמת, רותמת ומגשימה. אין ספק שהתלמידים, המורים והמועצה כולה זכתה בך".
בבית הספר 'עמק יזרעאל' בגניגר, חגגו את מסיבת הסיום במדשאת הקיבוץ בו ממוקם בית הספר, הוא נוף ילדותם בשש השנים האחרונות, בסמוך ליישובים המזינים אותו- בלפוריה, גניגר, כפר גדעון, כפר החורש, מזרע, רמת דוד ותל עדשים.
במחזור פ"ט 64 בוגרים ובוגרות בשתי כיתות. למרות שהשנה לא התאפשר להם לקיים מסורות שנהוגות בבית הספר בשנת הסיום בשל מורכבות התקופה, תלמידי השכבה לא ויתרו על מסורת ארוכת שנים ומכרו תוצרים של תלמידי ביה"ס "יובלים" מעפולה ביום ההורים. בבית הספר 'יובלים' לומדים תלמידים עם שיתוק מוחין ומוגבלויות פיזיות מורכבות. את הפדיון מהמכירה הם העבירו לבית הספר כתרומה.
אורית דביר, מנהלת בית הספר, מסיימת את תפקידה לאחר שלוש עשרה שנים, בהן הובילה ביד רמה את בית הספר.
ראש המועצה אייל בצר, ברך אותה: "צמחת מתוך בית הספר. היית מחנכת מוערכת ומנהלת מוערכת עוד יותר. קידמת את הלמידה החוץ כיתתית בבית הספר והשכלת לראות תמיד את כל התלמידים מתוך ראייה הוליסטית, שלמה וכוללת. את מחוברת מאד לעמק ולערכיו וככזאת, הבאת ערכים אלה לכדי מימוש כמחנכת וכמנהלת, ועל כך, התברכנו בך".