באנו חושך לגרש! עצרת הזדהות למען השותפות האיתנה בגלבוע

עשרות השתתפו בעצרת הזדהות למען והחיים המשותפים בארץ במחלף גדעונה/כפר יחזקאל. צילום: רגב אליה(רחפן), מוא"ז הגלבוע

למעלה מ-200 איש מתושבי הגלבוע והצפון הגיעו בשבת, בשעות אחה"צ למחלף גדעונה/כפר יחזקאל לעצרת הזדהות וחיבוק חם בין כל תושבי המועצה.
האירוע אורגן ע"י מוא"ז הגלבוע שביקשה להביע במעשה את השותפות האיתנה שמתקיימת בגלבוע, תוך אמירה ברורה נגד השנאה, ותוך הזמנת הציבור הרחב, אותו רוב דומם, המאמין בחיי שותפות, אחווה ורעות. תוך נשיאת שלטים, חלוקת פרחים ובעיקר ביטוי לאור שבא לגרש את החושך.

ראש המוא"ז נור עם סגנו תייסיר קאסם וותושבי הגלבוע.צילום: מוא"ז הגלבוע
ראש המוא"ז נור עם סגנו תייסיר קאסם ותושבי הגלבוע

"לפני הכל, יש לגנות במלוא החומרה כל אלימות ופגיעה בנפש!" פתח את האירוע ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור. "לצערי בתקופה בא אנו שותקים, דווקא אז הקיצונים והמסיתים, הם אלו שמשמיעים את קולם, ועוד נדמה לרגע שזה הקול היחיד. ולא זאת! באנו ביחד, ביחד! מכל יישובי הגלבוע לומר בקול גדול- לא אצלנו! אנחנו נמשיך לחיות חיים משותפים ומכבדים, כפי שהיה כאן מאז ומתמיד! אנו אוהבים את השכנים שלנו, מאמינים בחיים המשותפים, ויודעים שאין דרך אחרת, ולא נרצה דרך אחרת!"
מסר אחיד שעבר בין כל משתתפי העצרת התמקד בכך שמעשי השנאה, לא יפגעו בקשרים הטובים בין תושבי המועצה, אשר השכילו עם השנים לפתח מודל של חיים משותפים מוצלח וחיי שכנות טובים. עובד נור, ראש המועצה: "אני גאה בתושבי הגלבוע, וביחד נשמור על עצמנו. כל אחד ישמור על הכבוד של השכן שלו, וכל אחד ימנע מכל מעשה של הסתה, אלימות או כנגד החוק, ותודה לכם שבאתם לומר מסר זה!"

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|