באישור הרב: המורה חרדית מעפולה- מלמדת תלמידים מוסלמים באום אל פאחם

איטל לוי, בוגרת מכללת אורנים, החליטה לקבל על עצמה את התפקיד, רק לאחר שקיבלה אישור מן הרב שלה. כיום היא המורה לעברית מדוברת לכיתות ג'-ו' בשלושה בתי ספר באום אל פאחם. צילום: אלבום פרטי

מי שנכנס לכיתה ו' בבית הספר קחאווש באום אל פאחם, יתקשה להאמין למראה עיניו. ליד הלוח, מול תלמידי כיתה ו' ניצבת המורה איטל, שלבושה הצנוע והשביס על ראשה מגדירים בקלות את דתה ואמונתה. המורה, איטל לוי, תושבת עפולה, היא צעירה חרדית, נשואה ואימא לשלושה והיא המורה לעברית מדוברת לכיתות ג'-ו' בשלושה בתי ספר באום אל- פאחם. לוי, בעלת תעודת הוראה ממכללת אורנים, חוותה משבר מקצועי לאחר 12 שנות הוראה. "לא הרגשתי סיפוק, וכמעט החלטתי לפרוש. אמרתי לבעלי, אולי הוראה זה בכלל לא בשבילי?!". אבל אז הגיעה ההצעה ללמד עברית מדוברת באום אל פאחם.
איטל, הדוברת ערבית מהבית, מספרת שהחשש היה גדול מאוד, אבל האתגר והסקרנות היו כנראה גדולים יותר, היא החליטה לקבל על עצמה את התפקיד, אבל רק לאחר שקיבלה אישור מן הרב שלה. מהר מאוד הבינו כל הנוגעים בדבר שמדובר בהצלחה גדולה. איטל התאהבה מחדש במקצוע ההוראה, בתלמידים, בהוריהם ובצוותים המקצועיים בבתי הספר, וכל אלו החזירו לה אהבה. "אני מגלה אצל הילדים הרבה רצון ללמוד את השפה, ואני נהנית גם מהוריהם המפרגנים, אני מסתובבת בחופשיות בישוב ומרגישה שתושבי אום אל פאחם רוכשים לי כבוד. מעבר ללימוד העברית, אני מרגישה גם מורה לאקטואליה", אומרת איטל בחיוך, "זה לא תמיד קל, לפעמים עולים נושאים קלים, אבל למדתי להתמודד. אני מרגישה שאני הרבה יותר ממורה לשפה."